måndag 24 mars 2008

Att komma HEM igen

Att komma hem till Göteborg igen(Idag alltså) Var ungefär som att komma tillbaka till dagen innan jag åkte. Allt såg precis likadant ut. Sängen var obäddad, blommorna var ovattnade(Varav en stackare såg ut att vilja dö trots att jag vattnade den i onsdags) tvättpåsen ligger löst i hallen, en låda till en vas jag nyss köpt låg på golvet i vardagsrummet. en soppåse ligger på golvet i köket. Ja, till och med strykbordet står kvar MITT i rummet där jag använde det kvällen innan jag åkte. Dessutom är det nydiskat.

Ja, detta kanske inte vore så konstigt om jag bodde ensam. Då vore det ju snarare konstigt om något var ändrat. Men... nu gör jag inte det...
Pierre har varit hemma hela helgen och vad han har gjort det vete gudarna, inte ställt undan strykbordet iallafall. Blev han inte irriterad på det? Jag brukar bli urirriterad om det bara står framme en halvtimme för länge.

Okej, här är stället där jag inte förstår mig på killar. inte ett dugg fattar jag varför ingenting alls har hänt. ja, utom diskningen, för jag antar väl att han använt någon disk under helgen, dessutom så vet han att jag väntar mig att det ska vara diskat när jag kommer hem. Men... INGENTING annat? påsen med mandariner som vi köpte i onsdags ligger fortfarande på köksbordet...kunde ingen ha tagit tag i det och lagt dem i fruktskålen bredvid?(Jag gjorde det nu när jag kom hem)
Men ja, just på grund av strykbordet så förstår jag verkligen inte mig på killar och hur de bara kan sitte och glömma bort hur det ser ut. Och hur kan man bjuda hem folk när det ser ut så? I don't get it. at all. och mitt funderande håller på att göra mig knäpp. jag måste undersöka det här med Pierre när han kommer hem igen om ett par timmar.. alltså....?


Jaha, då får väl jag städa då...

Inga kommentarer: