tisdag 18 mars 2008

Majs!

Några här känner säkert till min favoritgrönsak majs. Ja, känner till, det förstår jag också, det är en gul liten grej som växer på majskolvar nånstans i nåt...land.
Jag iallafall älskar majs! så mycket att jag gärna kan sitta ner med en majsburk och tugga i mig som lunch.
Jag tänkte faktiskt det vid lunch idag, när jag gick in för att köpa en helt vanlig Willys majsburk... för att äta. Men...så precis när jag kommer in i lunchrummet så slår det mig...
"JAG HAR INTE TAGIT MED MIG NÅGON KONSERVÖPPNARE!!"
tusan liksom. Så efter några försök att hacka mig in i majsburken med en kniv så får jag ge mig och tugga i mig min äckliga vegetariska panpizza från Billy. Och jag som tänkt göra den godare med majs.

Men historien om majs slutar inte där. Jo, en gång för länge sen(inte så länge sen) Gothland hade Daniel och jag ett gemensamt intresse. Förutom Musik då, det var ju liksom anledningen till att vi var där. Men vi gillade att gå runt på ICA och kolla runt bara. kolla igenom sortimentet(Ja och läsa ord som bröi och "ust o sånt", det tyckte jag var kul iallafall.). En dag hittade jag något som såg ut som en jättestor burk med majs. Alltså en stor, typ tre gånger så stor som en vanlig majsburk. Jag springer med den för att visa Daniel alldeles jättelycklig och hoppande, men precis innan jag kommer fram ser jag att det står "Majskolvar" på burken... inte majs.

Och Daniel och jag minns förståss det här, gången då vi trodde vi hittat jättemajsburken.


Men. idag hittade jag JÄTTEMAJSBURKEN! En minst fyra gånger så stor burk som det dessutom står "Gourmetmajs - Extra crispy" på! Och inga majskolvar. Det är bara Majs. (ÅH tack André för att du visade mig och Pierre den här fantastiska willys-butiken!) Jag köpte den ju givetvis. Klart jag ska ha en majsburk. jag var så lycklig och gick runt med ett leende över att ha funnit den.

Ja, och så skickade jag ett mms till Daniel som han aldrig fick...jaja, han får läsa det i ett mail sen. Är är iallafall bilden. Jag och en gigantisk majsburk. På Willys precis innan utgången.

Inga kommentarer: