lördag 15 mars 2008

Hade just ettan på medans jag städade. Det började med "Så ska det låta" eftersom Magnus Carlsson medverkade i avsnittet(Jag hade iförsig redan sett det två gånger på svt.se men då spolade jag bara mellan det att Magnus sjöng) Sen lät jag tv:n stå på och något barnprogram börjar. Efter ett tag börjar ett program om Figaro(Med intromusiken "Once there was a clever little cat, clever little cat... Once there was a.." ja, ni fattar) Det här är alltså en katt som bor hos en mus.

I historiens början var väl möjligen Figaro husdjur till Pinocchios "Pappa" men numera är han uppenbarligen Mimmi Piggs kattunge Men....hur smart är en katt som bor hos en mus? Iförsig är musen himla stor i jämförelse med katten, men ändå! smartare än så måste väl barnen vara, inte går de väl på det? Det är förresten möjligt att det här barnprogrammet gick även när jag var liten, tycker mig känna igen det. Iförsig gick ju dåtidens barn på även att Pluto är hund till Musse, som då också är en mus, så det kanske är okej.
För att lämna disneypratet en stund. Ikväll är det MELODIFESTIVAL!!

yay, jag är jättetaggad. Eller någorlunda iallafall. Jag tippar på att vinnaren blir Charlotte Perelli, även om jag verkligen HOPPAS på Sanna Nielsen som jag tycker har den starkaste balladen jag någonsin hört. BWO har å andra sidan en låt som fastnar i huvudet första gången man hör den och stannar sen där, men hur kul är det att se på Alexander Bard i trikåer och skum tratt runt halsen ännu tvåtusen gånger? Men, jag tycker den är bra också.


Sibel tycker alla så mycket om, jag förstår inte varför, det kan ju ha att göra med mitt utpräglade idologillande, men jag fattar inte, det finns ingenting bra med låten! Linda är däremot klassisk, fast det lär väl inte gå vägen för henne i år heller.Vinner Christer Sjögren eller Amy Diamond tar jag livet av mig! okej, det var kanske lite väl, jag blir nog bara arg och kommer sen att älta det i ett år till nästa melodifestival. Nordman tror jag ingen kommer rösta på nu längre. även om låten är himla intressant så hör man ju knappt vad människan säger.Så vem har vi kvar? Frida featuring... nån.... ja, hon hoppas jag kommer näst näst sist, men det lär väl inte hända, hon lär nog komma sist. Både Sjögren och Diamond ska väl lyckas slå henne. hm.... det finns nån kvar...vem har jag glömt? Tusan jag kommer inte på det, jag ska kolla.

2 minuter senare.

Rongedal! ja just det, där har jag ingen uppfattning, jag tycker de är löjliga men det finns väl nån som tycker att de är kul. Såhär gissar jag. mycket väl att det kan vara fel, men... japp.

1. Charlotte(Hur gör de med ljuset så att det blir svartvitt?)
2. Sanna (Heja Sanna!)
3. BWO(Trots att Elin i telefon säger "BWO vinner, det var här du hörde det först!")
4. Amy Diamond(Jag vill inte det....SIST!)
5.Linda B
Sen börjar det bli himla svårt att välja mellan låtarna.
6. Sibel
7. Rongedal
8. Nordman
9. Christer Sjögren
10. Frida Featuring... (Vem det nu var)

Och...har jag alla fel så... I guess we'll see.

Inga kommentarer: