lördag 15 mars 2008

Say goodnight and go

Läste i PunktSE en artikel med rubriken "Har Homosexuella singlar roligare än hetero?" Så stod det, och då kände ju jag förståss att jag var tvungen att läsa vidare och se vad de möligen kunde mena med det. Det enda som egentligen stod var att Malmö var lite efter med gayklubbarna, att Göteborg var på god väg och att Stockholm hade bäst utbud på gayklubbar. Jag tänkte :"Men... menar de att homosexuella har roligare på gayklubbar än vad heteromänniskor har på andra klubbar?"
Hmm...tål att tänkas på, eller kanske borde artikeln läsas igen. synd att det redan är efter midnatt för länge sen och jag inte känner för att gå och leta efter en tidning som ändå alldeles snart byts ut. Men... ja , jag började fundera iallafall, som det är. och tänkte förståss osökt på Daniel. Dels för att jag just pratat med honom i telefon när jag läste, och dels för att han är homosexuell. Och givetvis undrar jag. Hade han roligare än mig när vi båda var singlar? inte omöjligt, men kanske inte just tvunget för att han är homosexuell.

Jag menar, Det var ett litet tag sen jag var singel,(Men jag har roligt ändå). Och i Eskilstuna där vi bodde fanns det ju inte direkt några gayklubbar. (Det fanns/finns inga alls alltså) Eller menar de att eftersom det inte finns några gayklubbar så har han lika tråkigt som alla heterosinglar? Okej, det här är något jag borde diskutera med folk. eller glömma helt. Nu börjar det bli för invecklat och om jag inte slutar nu lär jag upprepa mig fjorton gånger till innan jag funderat klart.

Idag hade jag för övrigt min första dag på barpraktiken. Det var faktiskt himla roligt, barkillarna lät mig börja jobba direkt och jag kände mig bara glad mest hela tiden. Det var dansbandskväll, Streaplers(Som jag aldrig någonsin hört om... ett gäng gamla gubbar som spelade låtar jag aldrig hört. Jag som hade i huvudet att några som hette Black Jacks skulle spela. jaja.) spelade ett helt gäng låtar och folk dansade som dårar. Ljudet var dessutom himla bra, något som förståss gör mig glad. Jag hatar liveframträdanden när ljudet är dåligt. Så mycket blandning av drinkar blev det kanske inte, men några Tom Collins och sen ett stort antal klantiga groggdrinkar a la Redbullvodka och gin&tonic (enligt mig knappt värd att kallas drink. det är GROGGAR med två tråkiga ingredienser som till och med hörs i namnet)

Men, det var roligt ändå. När jag slutade ville jag knappt gå hem. För övrigt var det den 25 april som Barbados kommer till Cosmopol. "YAY" tänkte jag. tills jag kom ihåg att Magnus Carlsson slutade i bandet för flera år sen. Då blev jag lite ledsen faktiskt. Kollade just deras hemsida och ser att de har en ny liten sångare. knappt tjugo år gammal och ser... rätt liten ut. Det är han längst fram bredvid synthkillen på bilden. (Som uppenbarligen inte är synthare med tanke på att han spelar i dansband.) Förresten lade jag bara upp bilden för att jag kände att jag behöver lite bilder i min blogg, och när jag nu inte har bilder på mig själv så varför inte bilder på ett dansband jag INTE lyssnar på. Jag är för övrigt fortfarande sur över att Magnus Carlsson inte gick vidare från deltävlingarna i melodifestivalen förra året. jag vet inte varför jag inte kan släppa det.

Pierre har gått och lagt sig nu, han satt fortfarande uppe när jag kom hem, trots att han börjar halv nio imorgon med en viktig tenta. Jag tror nog jag ska ta och göra mig iordning och försöka varva ner lite och se om jag kan sova nu jag med. Så godnatt, imorgon är det SCHLAGER!

och jag har just köpt en ny vit skjorta istället för den jag råkade bränna sönder på strykbordet. Fast det har jag nog inte berättat om än?


God natt!

Inga kommentarer: