fredag 7 mars 2008

bara egna taskiga tankar

Igår kunde jag bara inte somna. iförsig kom jag hem först runt tolv igår natt och satte mig då och kollade upp nåt på internet och sen diskade. men det är oviktigt.
Egentligen är det så att när något är annorlunda får jag problem att sova. och inatt var Pierre inte hemma(han är i Eskilstuna) så jag kurar ihop mig under tre täcken, fryser och försöker verkligen sova. Huvudet dunkar och jag kan bara inte slappna av och somna. Så jag tänker på framtiden. igen.

Jag hittade en utbildning jag vill gå. I Karlstad. den passar perfekt på pappret och verkar vara jättebra för mig. Men Karlstad?
Okej, för att få perspektiv på det här: Jag bor ihop med Pierre, jag älskar Pierre. Jag vill verkligen INTE flytta härifrån och inte bo med honom längre. Men jag kan inte stanna bara för hans skull. För så funkar det inte. Om inte framtiden finns i Göteborg så måste jag åka. Jag vet det, men jag vill det verkligen inte när jag börjar tänka på det.
Distansförhållanden funkar inte. Kanske ett tag, men inte så länge. FEM år liksom. Fem år skulle den utbildningen ta. Inget förhållande klarar distans i fem år.
Jag klarade det knappt när jag bodde på Gotland och Pierre här. Det är svårt, man tvivlar, man övertänker, man får för mycket tid. Efter ett halvår var jag liksom beredd att hoppa av skolan. Och där hade jag mina vänner, i Karlstad skulle jag vara ensam. Jag skulle bli galen. Så hjälp mig med detta. Jag kan ju inte bara vänta och se hur det går.

Möjligheterna finns ju att jag kommer in någon annanstans också, jag har gjort ansökningar till Bollnäs och liljeholmen också. Liljeholmen känns bäst. Och till Göteborg också, ifall att. men förhoppningarna är väl inte jättehöga.

Framtiden kanske finns i Göteborg, men vägen dit går genom andra platser.

Jag blir tokig. Snart ska jag till Cosmopol förresten, det är min näst sista dag på serveringspraktiken. Jag tror jag behöver spela lite gitarr.

Inga kommentarer: