lördag 15 april 2006

Den vackra staden Eskilstuna/Bollnäs

Igår skrev jag ingenting. mest för att jag var så trött efter att ha klivit upp klockan 06.00 på morgonen hos Jenny för att hinna med en buss som jag egentligen inte behövde ta. tack vare Jennys vän Emelie som kunde skjutsa mig till sandvikens resecentrum.

Så det gick bra.

Ja för övrigt...
snabbhistorian.
Jag var jättenervös...tror jag varit det sen dagen innan...möjligt. annorlunda nervositet..men...det gick nog ändå bättre än väntat. tillbaks till historien.
Ser en kille kliva av tåget före mig. han bär på en fiol. denna killen ser ut PRECIS som Adam. fast med en fiol. (Adam som jag kände en gång för länge sen...i Torshälla, på gökstensskolan) Men det kan ju inte vara han. för det första spelar han inte fiol. för det andra bor han i stockholm, för det tredje har han vad jag vet slutat med musiken efter rytmus.
Jaja, jag går till några människor som ber mig skynda mig till uppropet. jag går dit, lite sent. (typ 8 minuter) och blir inte uppropad så jag säger lite försiktigt: "Eh...jag har då...inte blivit uppropad... Men jag var ju lite sen så det KAN ju vara därför" Och jo, det var därför.

Jag får en tid när jag ska spela (11.30) och går och sätter mig i ett övningsrum för att..ja, kolla igenom låten och allt, träffar på en snubbe som verkar heta Marius och som också söker singer-songwriterlinjen.

Anywho...
11.30. jag kommer in i salen. EXTREMT jättenervös. jag satt utanför länge och mådde illa av nervositet. så här illa brukar det inte vara. meen


DET ÄR FÖRSTA GÅNGEN JAG SPELAR GITARR FÖR NÅN ANNAN ÄN MIN
GITARRLÄRARE!!!

Så fort jag börjar spela släpper endel av nervositeten.
Alltid nåt.
De ställer en massa frågor som jag har glömt nu och jag svarar...sanningsenligt...hoppas jag. jag kan ha hittat på nånting.FAN.
Jag kan inte äta lunch. mår fortfarande illa av min nervositet. så jag ringer Jenny och berättar saker och frågar säkert tio gånger om låten "saga utan riktigt slut" verkligen är bra. den jag skrivit själv alltså.Jag pratar med Elin också. frågar henne samma saker. och går ch hämtar mina biljetter för resan hem.
Teoriprovet...rätt okomplicerat. rätt enkelt. trevligt prov helt enkelt. gehörsprovet var svårare. jag vet inte hur många toner jag kan ha träffat in rätt där. det är svårt att höra nån sjunga och gissa vilka toner de sjunger. okej, man ska inte gissa, men ändå. det är svårt.

Jag väntar på tåget som ska ta mig hem. 16.42. klockan är nu 14.55.
En annan sökande till singer-songwriterlinjen kommer förbi och börjar prata med mig. hans tåg går inte heller förrän sent. men jättesent, det gick inte förrän 20.00.
stackare. Patrik hette han iallafall.

Jenny väntar på gävlestationen. rätt oväntat. men trevligt.

Jag kommer hem. träffar Elin som också kommit hem nu.
Bollnäs var en rätt fin stad. storleksmässigt på shoppingradarn...tjae...halvstort. kanske något mer än sandviken.

Fredag.
Oviktiga händelser på dagen och morgonen.
Jag känner mig lite elak för vad som hände ikväll.
Vi skulle ha gått ut med Kattis, Sissela oc gissningsvis deras pojkvänner. det blev inte så.
Vi gick istället till hyttan med Jimmy och Kim och Jimmys bror Morgan(Som för övrigt är lik Mange). jag vet inte varför.
Det känns inte bra att ha gjort så i efterhand iallafall.


Jag vill inte att Kattis ska tro att vi valde bort henne för dem. Det var inte meningen att det skulle bli så. det känns inte bra iallafall. jag pratade med henne nu för nån timme sen.(klockan är nu 02.42)


Daniel borde ha kommit hem nu.
hmm.
ska ringa honom och se efter imorgon.
Inte för att jag tror att han minns att vi sa att vi skulle ses imorgon. men men. dessutom sover han nog. med all rätt.

Jaja, det var allt.

Bild 1. Tro mig nu. shoten på bilden brinner alltså. Det var morgan som drack den och blev irriterad när jag ville ta kort på den. dessvärre fick blixten för sig att gå igång. Så nu syns inte elden. suck.

Bild 2. Äh, jag lade bara upp nån bild på mig själv.
inte mycket alls av mig själv. men ni ser ju min vackra dator.

Inga kommentarer: