tisdag 11 april 2006

Uppföljning - ett löfte

Ja, som i uppföljning av gårdagens löfte om att lägga ut en bild som var tagen samma dag varje gång jag bloggade.
Idag lägger jag upp.... fyra bilder. eller tre. jag har inte helt bestämt mig än.
Kom just hem, upptäcker att jag missat tåget jag tänkte åka med.

Helvete. tur att jag inte bokade biljetten. det gör jag nu istället.
ska ringa Jenny också.
Idag jobbade jag på IP. och då får man en hel del insikter när man sitter där helt ensam och monterar diffusorer.
Tyckte bara att det var värt att visa.

Bild nr ett. lägga på packningar på slangen.
Kan du det?
nej trodde väl inte det heller. om det nu inte är min syster som läser. ja, Elin jag vet att du kan. för övrigt kan alla andra också. Det är ett jobb som en apa skulle klara utan problem.
tror jag iallafall.
Jag har ingen aning om varför gummisnoddarna ska dit. Ingen som helst aning om vad de gör där.

Så... klockan 07.30 kommer jag dit. cykelnyckeln är för övrigt fortfarande inte uppackad. Åh, på bilden ser ni också den äckliga tröjan vilken jag använde igår och trodde var otvättad. nu är den ren. men fortfarande....ja, inte världens trevligaste.
Det bara är så.

Varför har då jag hörlurar på mig?
Det är väl inga höga ljud där?
"Nej, det är det inte"... "Men,jag råkar vilja lyssna på radio. eftersom...ja, det är trevligare att höra på människor som pratar än på mp3 när det är det man gjort hela dagen innan.
Så. RIX morgonzoo. eller sol. jag har ingen aning om vad de kallar sig.

BILD nr 2. Diffusorer
Ah, ännu ett jobb man inte tror att man kan förrän man har gjort en hundra stycken.
Då stör man sig på det och har ont i armen. eller nja...ont i armen får man först efter femhundra. jag har nu sammanlagt dessa två dagar gjort 900. ja, det tar tid. Nej, det är inte svårt. inte ett dugg.

Det är bara att med hjälp av en tryckluftsgrej snurra på en 2 rillad koppling(eller vad det nu heter) på en slang och en sån där tratt.
som...syns på bilden.
Här låter det.

Jättemycket.

då behövs hörlurar.
lyckligtvis är det hightechhörlurar med radio. som sagt innan.

Jag slutade. jag gick hem. letade vårtecken. inte en enda blomma. för övrigt letade jag inte så länge. men ändå, på vägen hem.
MEN, jag hittade. en fjäril!
den tog jag kort på.
inte världens bästa kort, jag menar, fjärilar är ju inte direkt kända för att sitta stilla. och att fånga en fjäril är jämförbart med att fånga lyckan. det går. men... den trivs bäst fri.

Bild nr tre. Fjärilen - il vårtecken

Så, en fjäril, sekunderna innan den flög iväg medans jag var precis beredd att ta ännu ett kort lite närmare. men tji fick jag, och denna fick duga.

Macroinställningen var ändå inte inställda.
Men den är rätt okej ändå va?
på en rätt liten bild synd inte att den egentligen inte är så tydlig som den kunde ha varit.

Nu?

Gitarren är packad. kläderna... inte nere än. åh...nån ringer. vänta lite. Kim var det.
Jäklars! att jag skulle glömma att ringa honom oc hälsa att jag var hemma.
Han lade på. han var ute med sin hund och nu kom tydligen en annan hund. ajdå. hoppas det gick bra.

okej.

Bild nr 4. JAG
Okej, det blev en bild nr 4.

Åh, nu ringer det igen. Det är Jenny. jag kommer med typ sista tåget ikväll. eller... ja typ. 19.53 från eskilstuna. 22.30 i sandviken. det är iallafall det snabbaste tåget. nu ska jag bara boka.

Tillbaks till min sista bild. det är jag. på väg hem från IP.
I solen. med röd jacka och rosa halsduk. men faktum är att färgerna faktiskt matchar.
På nåt sätt.
Kanske för att det varken är klarröd eller chockrosa.
Varför ser jag ut som ett fån?
Dum fråga. därför. jag ser ut så när jag har jobbat en hel dag.
Okej, jag ska gå nu.
Jag måste nämligen ut på stan.

Jag ska nämligen ut till banken. nu.

Inga kommentarer: