torsdag 27 april 2006

födelsedagen

Är idag. Klev upp på den vanliga tiden 7.25 för att gå upp och äta frukost. 8.55 skulle rytmiklektionen börja.
När jag som bäst sitter där och äter frukost vid ett bord ställer sig den del i klassen som är där och börjar sjunga.
Och Lisa, Megan, och Marie ger mig en godisskål inslagen i en godispåse. Och Megan säger
"Marie sa att du gillade gammalt godis?"

Och jag svarar
"Jo...det gör jag... Jag vet .jag är skum"


Sen sitter jag där till 08.30 och skickar iväg mitt SMS till Elin så att det är där precis 08.31. dessvärre var hennes mobil avslagen. så där hade man suttit och väntat förgäves. Sen skickar hon ett 8.35 och säger "Om jag har tur kom det här fram 8.32.
Heh...det kan det bara göra om min klocka hade gått fel...men.. okej.

Jaja, tackar. iallafall. Jenny skickade också ett... typ 10 över 8 tror jag.

Rytmiklektionen började egentligen 8.30 men eftersom det enligt vårat schema började 8.55 så började vi senare. synd.
Jaja.
Vi hade jättekul och fick göra töntkoreografier med stavar.
Hehe.

Min och Ulrikas Piff och Puffdans var nog bäst skulle jag nog tro. HELT opartiskt.

Nu har vi håltimme här i två timmar och Moa och Ulrika jobbar med Affischer och program för Almedalen och Madrigalkonserten. De sitter och svär över att inget blir rätt. Tekniken som står till godo är inte...den allra bästa. Än.
Och Daniel skriver och klagar över att han inte kan komma på provet. det kan han visst. han måste bara ringa Mats. Få se om han gör det eller om han låter det rinna ut i sanden...vi får väl se vad han helst vill göra.
Mats är INTE farlig. jag lovar.

Jag gör...för övrigt ingenting.
Men och. det är min födelsedag idag.

Jag pratade med Husmor om rum och täcken idag för Elin, Mamma och Pappa som kommer i helgen. Det går finfint. Jag har bokat gästrum och täcken och kuddar så allt de behöver ha med sig är lakan.


Dagens bild: Är förståss en gammal bild. jag har inte hunnit fotografera. Det blir en bild från i Vintras, innan julavslutningen, när vi tog kort i Rektorsvillan. kanske tar jag kort på rytmiken senare idag, då lägger jag upp det senare.

Inga kommentarer: