måndag 10 april 2006

Jag - Ett modeoffer

Vad är det egentligen med att jobba? varför måste man egentligen jobba?

åh, det var en lätt fråga. för att få pengar så klart.
Jo...iförsig.
det är också ett svar.
Men ett stackars modeoffer som jag själv har vissa problem med det.
I morse klev jag upp... fyrtiosju minuter för sent eftersom jag...typ försov mig.
06.30 då klockan ringde blev 07.17 då pappa väckte mig.

Då upptäcker jag att tröjan jag tänkte använda(Nej, inte den ni ser på bilden, den kommer jag till) inte var ren. den var sådär säckig och äcklig som kläder blir. gissningsvis har jag sovit med den också gissar jag på. KANON.
den kan jag INTE ha på mig!
Men... trots letande i många minuter(jag hade bara minuter) lyckades jag inte hitta nåt annat som var tillräckligt osnyggt(nytt ord) för att använda på IP men ändå rent och så funktionellt att jag kan trivas att ha på mig det.

Jag lyckades inte. så jag tog den äckliga tröjan.
Förutom detta har jag egentligen inget emot att jobba.

Fast på IP, när timmarna går märker man ju att det inte funkar för mig. så på lunchen byter jag tröja. till Marwin-topen som finns på bilden.
Japp, mössan hade jag på mig. hela tiden när jag jobbade. eller inte direkt. jag upptäckte fort att den inte gick att ha under hörlurar.(såna där stora som isolerar. jag gjorde liksom diffusorer.)
Och lunchtimman delades upp så här. sifforna är förståss inte exakta.


  1. 4 minuter - Leta efter cykelnyckeln som jag..tydligen tappat bort. FAN.
  2. 5 minuter - Cykla på Pappas cykel så fort jag kan till banken och ta ett könummer.
  3. 25 minuter - Vänta på bankpersonalen att ta fram mitt nummer. som för övrigt var 569 och numret när jag kom in var 562. det borde gått fortare. det gjorde det inte.
  4. 2 minuter - Racercykla hem
  5. 18 minuter - Äta två rostbrödsmackor - Gurka och hjortronsylt(nej, inte tillsammans)
  6. 6 minuter - leta efter nyckeln och se om den finns hemma och gå ut till cykeln. nyckeln finns inte.
  7. (nu har det gått en timme) -13 minuter - Pappas cykelkedja hoppade av. så jag fick dra tillbaks den. KUL. det var precis vad jag behövde. 13 minuter sent börjar jag jobba igen. 520 diffussorer är nu gjorda. efter en hel dag alltså.

Kattis ringde. men jag hann inte träffa henne, Annelie och Ken idag. jag var på IP. synd. vi ses väl en annan dag antar jag.

Dagens löfte. jag ska försöka ta en bild varje gång jag bloggar som visar hur jag ser ut just denna dag. hur detta kommer att funka vet jag inte. vi får se.

Idag blir det två. bägge tagna idag. förståss. det var ju dagens löfte, inte sant?

Jag älskar min nya mössa. Köpt i Durham.
(engelsk stad dammit,
engelsk stad!)

Inga kommentarer: