onsdag 12 april 2006

Sandviken



Kom hit igår.
sent som sjutton. det där dumma tåget hann bara åka i fyrtio minuter innan det fick för sig att stanna mitt ute i ingenstans.

TILLBERGA.

Vart nu det ligger.
Nånstans mellan Västerås och Sala.
Så jag blev satt i en buss mot avesta krylbo och sen i en taxi till sandviken med en taxichaufför som jag inte riktigt kan bestämmma mig för om han var sörmlänning eller falunbo. han kan ha varit bägge två.
Han pratade liksom gnälligt...som i gnällbältet katrineholm. Men ändå med den speciella "saandviiken"uttalet som jag gissar kommer från falun. han var inte från sandviken iallafall.

Nu är jag iallafall här.
Hos Jenny.

Idag har vi varit inne i Valbo köpcentrum och ja...jag köpte en jacka. Jenny köpte en jacka...och en...pikétröja. säger hon nu bredvid att hon gjorde.

For your information. Bredvid är alltså Jenny.
Vi träffade Sanna och Stiven. Det fick mig att sakna Daniel. vet inte riktigt varför. jag bara gjorde det. har inte träffat honom sen sportlovet.

Suck.
Men det var härligt att vara här. alla går liksom och sjunger. Speciellt Stiven. och han sjunger Peter Jöback och moderna musikallåtar. såna låtar som jag aldrig hör nu förtiden. det kändes bra. dessutom gillar hela min umgängeskrets i Sandviken/Gävle RENT. inte en kotte i Hemse gör det. men men. Där gillar alla James Blunt och Coldplay. inget fel i det. här hatar folk James Blunt... coldplay har jag inte fått nån uppfattning om vad folk tycker. men men.

Härligt att träffa dem iallafall.
fast jag har glömt vad vi pratade om. vi åt iallafall på "Deli coffe and freshfood." alias "Cafe inferno" som Elin och jag alltid kallat det.

Jenny klagar över nån låt som hon inte hittar. suck. hon har tjatat om det i en kvart medans jag suttit och irriterat mig på allt om datorn. jag kan inte hjälpa att jag blir så stressad av folk som sitter vid en dator när jag sitter bredvid. Det vet Nicklas. han lär väl ha märkt det vid mina utrop om hur långsam och seg han är. det får alla som sitter vid en dator när jag sitter brevid.

Okej. bilder från idag. Finns faktiskt.
Alltid nåt. tredje dagen och jag håller fortfarande mitt löfte.

bild 1: Sanna, Stiven och jag. på cafe inferno. eller coffe and freshfood. bestäm själv.

bild 2: Jenny. vid en massa däck. PÅ en massa däck vid närmare eftertanke. Med sin nya jacka. fin va?

Bild 3: Jag. flyger. haha. i Norrsätra. i bakgrunden syns hus nummer 13(Där Mia, Emma, Lotta och Sabina bodde.). i min nya jacka. Fin? eller?

okej. Jenny köpte en film. Jag har glömt vad den hette. tydligen var Angelina Jolie med i den. Det var därför hon köpte den. vadan denna obsession av henne? jag vet inte. Jenny vet inte. suck. Okej, Jenny vet. hon tycker tydligen att Jolie är "assnygg".

jo jo.

Okej. slut nu då.

För idag. Tänkte lägga upp en bild på mitt gamla hus. tallbacksvägen nr 17b. Meeeeen.... så blir det inte.

Nej, för övrigt ser 13 likadant ut. det bakom mig på bilden där jag flyger

(eller inte flyger, jag står på en grej. vad tänker jag inte avslöja.)

Så det så. hejdå

Inga kommentarer: