onsdag 19 april 2006

I söndags

16/4 – 06 – Söndag
På en båt…sitter jag nu. Med min bärbara dator som jag just nu kopplat upp till Elins dator för att kunna skicka över en fil. Dvs… ja, en fil, kan vi helt enkelt säga. Så får jag inga problem med lagen. Det är nämligen inte olagligt att skicka filer via BLUETOOTH!
Bluetooth rockar (Eh…haha?)
Okej jag känner mig som en datanörd.
Verkligen. Jag sitter vänd åt ett idiotiskt håll bara för att de två datorerna ska kunna se varann. Ja, ungefär som två ericsson-mobiler försöker koppla sig samman med en ir-port. Den ena telefonen måste vara upp och ner. Det är likadant här.
Ja alltså.. på en båt sitter jag alltså. I skrivande stund.
Inte då jag lägger in detta. NU är klockan 22.33 söndag den 16 april. Jag sitter på en båt på väg till Visby tillsammans med en dator.
I morse var hela gänget hemma i lägenheten.Kattis, och Niklas, och så Annelie och Ken. Och Alexander, dvs. smålänningen. Ja…förutom Sissela då. Och hennes pojkvän Martin. Det var lite trist. Man ser Sissela så sällan nuförtiden. Det om något är trist.
Jag är i alla fall glad att de erbjöd sig att kliva upp så tidigt. Och trots att det var lite man såg av dem så…det funkade. Det viktigaste är att veta att de finns där.
Jag träffar dem igen snart….hoppas jag. 12 maj slutar jag skolan. KANON.

Elin sitter och klagar över att båten här har skrivit att de har en vegetarisk rätt och sen tar för givet att alla vegetarianer äter deras mat bara den är vegetarisk. Hon jämför det med att alla köttätare äter isterband.
SUCK.

Jag för övrigt stör mig alltid på den här båten. Jag tror STENHÅRT på att man med en vanlig liten motorbåt borde kunna åka över till gotland på en timme.
Jag lovar. Det är en teori jag tror håller. När jag får testa den ska jag göra det. Kanske. Om jag inte krockar in i den vanliga färjan. Alltså ska jag åka under lågtrafik. NU alltså.
Oj oj, filen rullar på i expressfart… eller inte. Ungefär lika snabbt som skype skickar den. Dvs. långsamt….eller kanske snarare som msn. Dvs…lite snabbare men fortfarande långsamt. Jag som trodde Bluetooth var snabbt. Det hette ju expressläge.

Barnen runtomkring klagar över båtens snabbhet. Haha.
Visste väl det.
Störande barn leker i gången och jag kollar för 243:e gången om min gitarr står kvar bakom sätena.

Inga kommentarer: