tisdag 17 april 2007

Båtskrivande

Hej… Alla som bryr sig.
Jag sitter på båten för tillfället och väntar på att komma fram. Två timmar sen vi åkte. Typ. Minus tio minuter. Lyssnar på Damien Rice för att slippa höra en dum unge och hans pappa som spelar nåt gameboy-spel med hög ljudnivå. Jag ser att Jennie sitter och stör sig för fullt på ljudet men ingen känner för att gå och säga till ungen och pappan. Inte jag heller.

Jag är rätt trött faktiskt.

Heter det gameboy fortfarande? För det kan ju inte heta tv-spel när det är en sån där liten manick. Och inte är det en psp. Eller så är det. Jag vet inte. Jag väntar på tv-skärmens reklam där jag vet att det kommer upp en grej om spel snart. Jag VET. Det SKA göra det.

Gotland. En kort resa långt bort.

Normalt. Det är ju som ett en lång kort pjäs och ett roligt sorgespel. Orkar snart inte vänta på tv-skärmen längre. Jag som tyckte det kom samam reklam hela tiden, men nu kommer den ju aldrig. VEM VILL VETA NÅGOT OM FARTYGSFAKTA!? Den kan man ju gå och läsa om på tavlorna en bit bort.

HAH! Det heter GAMEBOY! I varje fall på båten. Hah.

Jag läste om Eskilstunaöl nångång i veckan. Minns att jag och Pierre kollade på det en morgon när jag sovit en natt hos honom i gillberga. Nu kom jag att tänka på hans och min promenad i skogen en dag. Det var så fint! Hela marken var täckt av mossa. Jag tycker det är så vackert. I en skog. Det ger den ett mer trolskt uttryck. Jag tog ett gäng bilder den dagen. Jag tror det ska få bli bildtemat för idag. (Annars så finns ju de flesta bilder jag har på www.bilddagboken.se Antagligen på http://bohemienne.bilddagboken.se )Jag skrev aldrig så mycket om händelserna denna vecka. Grejen var att allt för så skiljt, det var nog därför veckan kändes längre trots att allt gick så fort. Det var härligt ute i gillberga i alla fall. Vackert. Riktigt mörkt på natten, men så tydliga stjärnor ser jag bara i Hemse annars. Och jag tror jag har bränt sidan av armen som jag visst råkade överdosera när jag satt i en solstol ute på familjen Gelters tomt och njöt av solen medan denna familj gick runt och jobbade(Ja, jag kände mig lat:))

Okej, allt för denna gång. Jag lägger väl in detta imorgon. Ni märker.

Saknar min Pierre!

Det gick fort. Det har nu gått 24 timmar sen jag vinkade av honom vid tåget.



Och jag vet. jag tyckte bilden var cool. eller jag hade tråkigt och fixade den lite dåligt. den kunde ha blivit snyggare.(Den översta med virveln. den ser faktiskt rätt patetisk ut.) Det andra är ju Pierre. den är knappt gjort något alls med.

Inga kommentarer: