måndag 30 april 2007

Den 30:e April

Jag ska berätta sanningen, jag har haft ALLDELES för mycket att göra för att ha tid med min kära blogg. I torsdags...hände inget egentligen. Okej, det är sant.
Fredags den 27/4
Då var ju min födelsedag, jag sprang runt och blev grattad av alla jag såg och så blev jag tvungen att kliva upp tidigt och spela in från Radion där folkmusikdelen var och spelade. Jag, Daniel och Maria satt här i flygeln och kollade på skärmen där de hade en webcamera(som iförsig bara uppdaterades var 15:e sekund) och lyssnade på en extremt irriterande människa som intervjuade ett helt gäng med folk. Sen blev det kväll och spelning av Crosseyed Maggie på Mickes Café. Jag, Camilla och Sebbe hade satt oss utanför för att kunna hålla en konversation samtidigt. (Och mer klassfolk som satte sig där med oss) Nu gick det inte alltför bra att höra, DET GICK, men inte alltför bra. Men jag satt där ändå och blev sen inropad för att folket ville sjunga för mig. jag blev lite... ja, vad säger man? Det var lite pinsamt bara. men samtidigt jätteroligt. Jag blev lite tårögd där faktiskt.
Sen fest hemma hos Jennie där jag och Elin(Som fyllde år dagen innan) blev firade av resten av klassen (och mer blandat folk som jag inte minns) Jag fick den där trevliga "Snapsklockan" som jag av någon anledning var tvungen att gå med till Elin och ringa i för att hon skulle dricka upp drinken jag gett henne. Hmm.. jag var nog lite elak. jag brukar faktiskt bli det när jag blir full. eller DRYG och JOBBIG blir jag. ibland.

Detta hände under kvällen/natten

  • Maria och jag delade en flaska smaksatt rom (Bacardi Grand Melon)
  • Någon(Ingen vet vem) spydde på spisen och en på moas jacka(Inga misstänkta)
  • Vin hälldes ut, därför var det salt över hela golvet i köket
  • En kul kille i klassen råkade under natten gå till fel rum...
  • ...Och fick dessutom veta ett litet smeknamn(som absolut inte är menat som elakt)
  • Jennie som bodde i huset somnade vid ett och festen fortsatte ändå
  • Jag märkte att hon somnat först vid halv fyra, då gick jag hem.
  • Daniel hade en mysterious midnight kisser som han inte mindes namnet på
  • Jennie vaknade med hög musiki vardagsrummet, klibb över hela golvet och saltat klisterklibb i köket.

Men nog var det en kul fest va?

Lördag den 28:e.GUD VAD JAG VAR TRÖTT! och illa mådde jag också, kunde knappt äta och mådde uselt. Dagen är en dimma idag. Sen på kvällen kunde jag absolut inte sova och gick runt i gymnastiksalen och dansade tåspets till Winnerbäck halva natten(Så bra det nu gick, tåspets är inte vad det har varit)

den 29:e skulle jag varit på skönhetsmässan i stockholm. Men nu orkade jag ju inte åka i lördags, därför blev det inte. Lika bra, jag behövde ändå spara pengar.

Och sen måndag. Idag alltså. LinjeledarMats har ännu ett förslag på affisch till körkonserten och jag ändrar igen. det gör inget, det blir förmodligen bara bättre ju mer man gör om. Men jag är trött. och har ont i huvudet, och har halsont. och är lite yr. och precis när jag skulle till apoteket för att köpa vitaminer säger Daniel att han redan köpt och att vi kunde dela. Sen när jag inser att han inte köpt de jag ville ha blev jag lite irriterad och måste väl gå tillbaka igen sen efter middagen. oh well.

Det är helt ok.

Nu ska jag bara oroa mig lite mer för vad jag ska göra på slutkonserten. jag är faktiskt lite orolig för om jag ens kommer att få något med på den.

Inga kommentarer: