tisdag 17 april 2007

Hej

Det kan hända att nu, när internet verkar funka och jag springer fram och tillbaka mellan husen och (ibland) får en liten stund av tristess att jag sätter mig vid datorn och skriver ner något från den senaste händelsen på dagen.
Ja, detta är alltså skrivet nyss, inte som det förra som skrevs igår vid elvatiden.
Framme och uppvaknad i hemse. TRÖTT som få och småsur var jag hela morgonen. nu... är det lugnt. jag mår fint. och tror i mitt stilla sinne att det blir en lugn sång/gitarrlektion efter lunch då halva gitarrgruppen har folkmusikkonsert.

En genomträngande svåridentifierad lukt tog sig fram idag vid lunchen. först sa folk "HAV! Det luktar hav!" och det gjorde det väl kanske då.(Sen att vi är flera mil från havet tänkte ingen på) sen tyckte jag det luktade som om den kemiska komposten fått fnatt, och sen luktade det bara gödsel. BRÄNT gödsel. inte så gott alltså.

Och inne i villan dit jag nyss kom för att skriva ner den där lukthistorien satt dataansvarige Cecilia och surfade på min dator. hon ville kolla att internet funkade. och det gjorde det ju. alltså ska det kanske fungera nu. kanske. eller så blir det fel igen. jag antar att vi får se.

Och jag fick deklarationen idag. jag kan inte ens deklarera! usch. suck. det var så bra att bara ge det till pappa så att han kunde be mig skriva på och skicka in det. nu går väl inte det längre. suck. jag kan intenting om avdrag och skit.

och radioinspelningsdatumen är ändrade. så jag måste göra om i min planering. men..jaha. där ser man. vad gör jag nu? ringer regissören. I guess.

Inga kommentarer: