onsdag 4 juni 2008

Hej igen


Nu tänkte jag beklaga mig lite.
Varför det? Jo, för att jag tycker att jag förtjänar att beklaga mig lite.
För det första: Varför kan inget vettigt ställe tänka sig att anställa mig? Jag jobbar snabbt, är lättlärd, äter knappt nånting och är alltid jättetrevlig. Vad är det för fel på mig?
För det andra... Okej det finns inget för det andra. Jo kanske, jag hade hoppats på att få åka hem i helgen. Men icke. Pierre vill nämligen ha en kickoff i helgen. jobbigt då om jag inte kan och måste jobba istället. det blir väl roligt? not.

Ja, kort sagt. Jag behöver hjälp. Jag behöver powerfulla vänner som kan hjälpa mig här. Eller... så kommer jag bara sitta här hemma och leta karaokeskivor på tradera. och se på scrubs. och städa en aning hela tiden.

Och idag är Pierre sjuk. vilket betyder att han sitter inne i sovrummet med sin dator.(Eftersom jag sa att jag inte ville ha honom sittande framför tv:n som vanligt. När man är sjuk ska man vara sängliggande och inget annat.)

Och sen då. Ja men ha det så trevligt allihop så lägger jag upp en bild på en fjäril och bittrar ihop i soffan med en mango och senaste avsnittet av Greek.
Lycka till nu i era liv så får vi se hur det går för mig.

Inga kommentarer: