lördag 12 juli 2008

Skrivet på ett tåg mot Arboga

Skrivet 15.03
"Ja, då sitter vi här. På ett tåg. På väg till Arboga. Ett tåg utan eluttag.(Ett sånt där uselt omodernt tåg alltså) Förmodligen kommer min dator dö av utmattning inom tjugo minuter.(Tänk, en gång för länge sen höll den i tre timmar utan att stänga av sig själv. Nu är batterikapaciteten nere på en tredjedel av det. Suck)
Hursomhelst. På ett tåg är jag. Om tre timmar är jag framme i Eskilstuna. Då ska jag också hinna byta från tåg till en buss i Arboga och troligen lösa ett gäng korsord så att jag får chansen att vinna ett stort sminkpaket för 1200 kr från veckorevyn.(1200 kr…? Det är inte ens så mycket saker i det där sminkpaketet. Det måste vara dyrt smink.)
Nu varnade datorn för låg energinivå. Jag tror nog att jag låter honom stänga av sig själv. Vi får se, om jag tjänar tillräckligt mycket pengar i höst så kanske jag kan köpa en ny dator. En sån där rosa i såna fall. Det blir i varje fall ingen Macbook.(Jag är ledsen alltså, men jag gillar PC. För övrigt gillar jag Dell också, så det kanske blir en rosa dell. Eller inte. Men det blir en pc med windows)

"Snart framme i vadå?" Nu sa tågvärden något, men jag var för upptagen med att skriva att jag inte hörde vart vi snart skulle vara…. Ah, falköping. Men det vore ju trevligt om man fick lite plats att lägga ner datorn i väskan på. Men icke. Det finns en miljard lediga platser runt mig, men killen här tyckte tydligen att det var allra nödvändigast att sätta sig precis här.

Jag kanske borde ha tagit ett x2000tåg. Då hade jag inte behövt bry mig om att batteriet tog slut. Man kanske skulle ha ett extrabatteri? De borde ju inte vara så dyra?
Eller? Fast iförsig, kostar de över en tusenlapp kan man ju nästan lika gärna spara tills man har åtta gånger så mycket och köpa en ny dator.
”Kritisk energinivå”? Okej, det brukar vara allvar. "Vi ses i Eskilstuna"

Inga kommentarer: