tisdag 22 juli 2008

Min lilla resa..

Så sitter jag här igen. ser på One tree hill(Jag vet, jag gör det mycket...men, för tillfället har jag faktiskt inget annat att göra)
Så synd. För jag har ju inte ens hunnit med att berätta om mitt superströsselfynd på nerlagda chokladriket! ett kilo polkagrisströssel för femtio spänn! Erkänn att det var en bra deal?
Jag kunde så inte låta bli att köpa den, trots Pierres invändande om "Men vad ska du med ett kilo strössel till?". Han försökte inte hindra mig, och även om han gjort det hade jag lätt inte ändrat mig ändå. (Så det så).
Så väl hemma den kvällen satt jag och fotograferade mig själv och mitt strössel. Och som vanligt så måste jag väl upplysa folk om att inte ens jag äter strössel sådär.
Jag hade faktiskt tänkt ut en riktigt rolig historia här om alla mina klantköp. Nu har jag glömt det mesta jag tänkte skriva då men jag kan ju iallafall dra några anekdoter från ett par lite omotiverade köp de senaste åren.
  • Elva olika folköl - Nyss fyllda arton och med Daniel på besök i Sandviken tänkte vi(Elin, jag och Daniel) bli ölkännare. Så vi promenerade ner på ICA kvantum och letade ut ett helt gäng olika ölsorter. Allt medan Daniel försäkrade att "Man kan faktiskt bli full på folköl". Tyvärr var det jätteäckligt. särskilt trefemvarianten av Irish stout. Har dock för mig att falcon var drickbar.
  • Kokosnöten - Ännu en gång med Daniel och på ICA kvantum hittar vi en kokosnöt och tyckte att det här var ju en himla bra idé. Vi kämpade i timmar med olika verktyg från vår verktygslåda som tycktes ha allt utom en borr eller nånting att fästa sågbladet i. Men jag tror det gick till slut.
  • Krabban Sune - Så här gör vi: Vi köper en fryst krabba som döps till Sune och sen hackas sönder med en hammare eftersom vi inte visste något annat sätt att få ut köttet ur krabban. sen upptäckte vi att det var mycket jobb för lite mat. (Och lite morbidt att tvunget döpa krabban)
  • Kokosnöten 2 - Som om vi inte lärde oss något första gången.
  • Den GIGANTISKA majsburken - Jag och Pierre på Storwillys i Gamlestan hittar en gigantisk majsburk. Resten läste du nog här. Det här tycker jag dock fortfarande var en SJUKT bra idé.
  • Ett kilo strössel - "Äh kom igen, det här VAR ju en sjukt bra affär!"

Vissa idéer är bättre än andra. Nästa grej tror jag blir "Soygurt". En yoghurt på soja. Den kan ju liksom inte vara värre än äcklig. Men jag antar att den får vänta tills jag kommer hem. De lär ju sälja den på hemköp.

Idag följde jag med Pappa och Mormor ut till Nora och sjöfallet där Mammas och Pappas nya sommarstuga finns. Jag kände att det kanske var dags att ge sig och bara ta sig i kragen och följa med. Även om jag kanske inte var supermotiverad. Men nu slipper jag iallafall allt prat om att jag måste se huset. Och ja, det är väl ett fint hus. Fullt med myror i skogen, och ingen el, rinnande vatten eller toalett. Men...Fint.


Jag tog en bild nere ifrån vattnet där jag stod. Det ser väl trevligt ut? Jag lägger upp fler bilder på bilddagboken sen.

Inga kommentarer: