söndag 13 juli 2008

Sucks to be you, trådlösa bredbandsrouter!

HAH! Den där trådlösa bredbandsroutern hos mina föräldrar trodde att den kunde överlista mig, men ack så fel den hade. Jag gick helt enkelt bort till Claes Ohlson och köpte mig en tio meter lång vit nätverkskabel(Jag funderade på en blå, eller en röd. Men sen kom jag att tänka på att den ska ligga hemma i vår lägenhet sen och kanske inte ska ha en för tydlig färg)

Jaja, tillbakaspolning.------------------------------->
Internet funkade inte när jag kom hem till Eskilstuna. Och med tanke på att jag redan var totalt deprimerad och slut efter ett antal panikattacker på vägen hit så insåg jag att jag var tvungen att lösa problemet. Daniel lovade i telefon att han skulle kolla efter en sladd redan igår kväll. Men efter att ha flyttat runt i HELA huset för att hitta en möjlig plats där internet fungerar så märkte jag att jag inte kunde klara av att vänta. Jag må vara internetberoende men jag föredrar att kalla det en modern kvinna som behöver sitt internet för att hålla sig à jour med resten av världen. Så det så.
Hur som helst. idag tröttnade jag på att inte ens kunna kolla claes ohlsons öppetider och priser, och ännu mindre mitt bankkonto, så jag gick helt enkelt ner till affären och letade(En positiv sak med att mina föräldrar bor här. Det är ju så centralt. två minuter så är man vid smedjan! Greatness)

Nu har alltså mina tre fördelar med Eskilstuna krympt till två(Snabbt internet är inte längre en fördel)
  • Centralt och nära till hela staden.
  • Billigt godis

Nån som kan ge mig fler? I övrigt ska det bli himla trevligt att träffa Daniel imorgon. Och att klippa håret på onsdag(Det fanns ingen tid förrän då). Och att få gå ut i helgen.

1 kommentar:

Eligin sa...

Varför fungerade inte internet?? Det ska ju funka!!!
Hur länge stannar du i eskilstuna by the way?