tisdag 29 juli 2008

What do you do?

Så vad gör du en sån här dag? Det har ju åskat lite, men det har ju varit varmt och soligt ibland också. Faktum är att det är varmt hela tiden. Nu också.
Man vill ju liksom inte klaga över fint väder, när man ändå redan klagar över dåligt väder och iskyla.Det är ju nästan dumt att klaga hela tiden. Men nu är det ju så i Sverige, anledningen till att vi klagar är att årstiderna och klimatet ändras hela tiden så att vi aldrig hinner vänja oss vid ett väder. Om det var som i Afrika där det är varmt hela tiden skulle vi förmodligen inte klaga. Men här i Sverige är det nästan alltid något fel på vädret: För varmt, för kallt, för regnigt, för molnigt, för mörkt...för bla bla bla.

Jag är förresten värre, jag fryser vid 20 graders celsius men svettas nästan ihjäl vid 25. Så det gyllene medeltalet när jag mår utmärkt lär ju vara nånstans i mitten.

Men tillbaka till vad du gör en tisdagseftermiddag?

-Ja, du står väl antagligen inte och skrubbar spisen med diverse rengöringsmedel(Som för övrigt kan ge dig astma om du har otur, enligt tidningarna)
-Du kanske heller inte bakar ett bröd med mandel och russin..
-Du springer väl inte runt efter getingar med ett nummer av iForm? Eller det kanske du gör..
-Men antagligen dricker du ingen nyfunnen läsk med kolsyrad passionsfruktjuice.
-Och helt ärligt så hoppas jag inte att du har huvudet fullt med Way out West. För det har jag. Saker som ska fixas och göras inför nästa helg. Samtal som rings och kollas och donas och mail som ska skickas hit och dit, och för att inte glömma alla otaliga googledokument och snabbprogram som ska organisera oss bättre.

Men det går framåt. Och idag är jag faktiskt lite lättad av ett telefonsamtal som ännu är lite "hysch hysch". lite hemligt alltså. Men intresserade får veta tids nog.
Nu ska jag dricka min kolsyrade passionsfruktsjuice och kolla min mail. (Igen)

Idag blåser jag iallafall inte såpbubblor. Så bilden har inget med texten att göra.

1 kommentar:

Eligin sa...

vadå kolsyrad passionsfruktsjuice? Finns det?

och jag vill komma till götet under way out west. Fan att jag alltid jobbar. Fast jag försöker byta bort det nu. Eller ge bort snarare. Tjänster och gentjänster. hehe.