fredag 11 juli 2008

Minns ni bävrarna?

Idag fick jag faktiskt svar från 118100. TILL SLUT!
Dock var kanske inte svaret det man hoppades på, istället blev det:
"Det finns ingen statistik på detta men vi på 118100 erfar att det ligger på intervallet mellan 5.000 och en googleplexian av döda bävrar per år."

Och då frågar ju jag mig själv förståss: "Men vad är en googleplexian? Google är ju en sökmotor?" Och skickar den frågan till dem. Då ändrar de sig plötsligt och kallar det googolplexian istället:

"1 Googolplexian sägs vara ett av världens största nummer, det är en etta men hundra nollor efter. Ha en bra dag!"

"Ha en bra dag?" Okej. för övrigt säger man "med" och inte "men" hundra nollor. Jag börjar faktiskt misstänka att den där sökmotorn består av ett gäng analfabeter. Först särstavningen vid Pirates of the carribbeanfilmerna och nu detta.

För övrigt lär min nästa fråga bli om det ens FINNS en googolplexian bävrar i världen. Frågan är om det ens finns en googolplexian myror därute. Jag är tveksam.

(Dessutom tycker jag att 5000 döda bävrar om året låter mycket. Är de inte uttrotningshotade? Om inte lär de ju vara det när en googolplexian har dött...)

Inga kommentarer: