torsdag 17 december 2009

Ny hårfärg?(om det är någon som är intresserad)

Storstaden äger när det är kallt. Varför? Jo, därför att det inne centrum inte ens märks att det är snö överallt annars. Där är det ingen snö. (Eller så är det bara Göteborg som är så. Fantastiska Göteborg, kom hit! Eller så kommer jag dit.)
Jag gick inne i kalmar stad idag, och störde mig mest på hur jag halkade runt på den isiga gångvägen. Måste man ha fotbollskor med dubbar för att överleva här?
Förlåt, men såhär i vintertid längtar jag verkligen hem till Göteborg..

Förresten färgade jag håret idag, mitt i allt tentapluggande. Men det var ett måste, jag såg mig själv i spegeln igår kväll och kände att det funkar inte längre, nu ser jag ju utväxten på långt håll. Så det var bara att bege sig till affären, och eftersom det var tidsbrist(inte för att jag bryr mig var jag handlar hårfärg) fick det bli coops hårfärg, där man fick välja på hela åtta nyanser(...)

Jag tycker ändå att det blev stor skillnad. Trevligt med lite ny färg.(lite blek är jag dock)
Men ja, Elin och Emil har inte märkt något än, och här har jag varit i tre timmar, så det är kanske ingen större skillnad. De kanske inte kunde bry sig mindre om min hårfärg, vad vet jag? Eller kanske har de bara inte brytt sig om att titta efter.

Vill man ens att folk ska lägga märke till om man har färgat håret?


Okej, åter till pluggandet. Vad är egentligen det kulturella fältet? vilka intresseorganisationer jobbar med upphovsrätt? Vilka funktioner finns i musikbranschen? Vad betyder deterritorialization? älska öronproppar och den konstlade tystnaden. Det blir urbra att kliva upp klockan fem imorgon bitti.

Inga kommentarer: