måndag 7 december 2009

Rainy day

Nu har vi flyttat in i våra 43 kvadrat i norra Kalmar(eller som man kanske ska kalla det: Berga) Kalmar är förvånansvärt platt, och att cykla tar inte så himla lång tid alls. Dessvärre hände något med min cykel igår. Ingen vet vad, men när Pierre var på väg hem från jobbet och skulle låsa upp cykeln märkte han att nyckeln inte gick hela vägen in i låset.
Han fattade ingenting, och ringde mig och frågade om det hänt förr, men vad vet jag? Jag har ju för sjutton bara haft cykeln sen September!

För att göra en lång historia kort, Nu sitter han ute i hallen med en nyinköpt metallfil och sågar sönder låset. Jag hoppas att det går. Jag ska ju till Hultsfred imorgon!

Men idag har det regnat, så jag tog 411:an till Malmtorget för att göra klart grupparbetet med Emelie, sedan runt tolv for jag hem igen, för att försöka få igång webkameran på min lilla eee. Det gick inte bra. Pierre har fått det i uppdrag också(Jag önskar att jag visste vad en BIOS var, det är den det är fel på).

I regn förresten, har jag mitt rosa paraply, är det inte för sött? det ser lite vitt ut, men... det är ljusrosa. Och det är trasigt också, varje gång man fäller upp det får man peta till stängerna så att det fälls upp ordentligt.

Och nu börjar Pierre bli trött på metallsågandet. Jag ska erbjuda honom ett par hörselskydd och en macka. Då kanske han vill fortsätta...

Inga kommentarer: