tisdag 23 oktober 2007

födelsedagar

Så var det dags för dagens "före skolan-uppdatering". Japp, det är typ då jag kan ta mig tid att skriva. I universitetsbiblioteket finns kanske inte så mycket mer att göra liksom. I morse hetsdrack jag en kopp kaffe innan jag åkte, det KÄNNS. mina stackars fingrar skakar nu när jag skriver.
Det kan ju också bero på nervositet då jag inte är särskilt bra förberedd för dagens lektion. Men... jag tänkte att det kanske är smartare att gå idag så att jag inte får för mycket frånvaro... det finns andra lektioner som jag hellre borde missa än dagens. Fast jag måste erkänna att det inte kändes bra att kliva upp, sätta mig på bussen eller promenera till skolan från korsvägen.
Oh well, det är bara att försöka att inte dra uppmärksamhet till sig, lyssna lite bättre på vad läraren(som jag inte tror kan svenska) säger.(På franska givetvis).

Och nu börjar det bli dags att verkligen försöka läsa till min andra kurs. Den är ju faktiskt mycket roligare! Jag borde hellre läsa till den. Men..ja, franskan är svårare, det andra klarar jag än så länge med huvudet.

Och en hel drös vänner fyller år idag. Eller fyra.
Först och främst, Grattis Håkan min vän! 21 år idag alltså?
Sen... Jenny! 19 om jag minns rätt. och det gör jag väl. Grattis raring, jag ska försöka ringa dig sen. Ja, förståss Sanna också.
Hanne, min gamla klasskamrat(Ni i okt23-klubben är ju en hel drös) Grattis! Det var länge sen... Hoppas allt är bra.
Megan, grattis fiolspelaren. Vi har inte setts sen gotland. Hoppas allt är bra fortfarande, jag gissar på att du är kvar i sverige än.
Ha det bra, allihop. Jag tänkte iallafall på er idag.

Nu måste jag sticka till lektionen som börjar om en minut och jag vet faktiskt inte var salen ligger... Damn!

Inga kommentarer: