söndag 28 oktober 2007

Tv:n i mitt liv

Har ni tänkt på att när det är reklam på en kanal så är det självklart det på alla andra kanaler också? (Utom ettan och tvåan...men de har aldrig reklam)
Det är därför jag inte ser på tv. Ja, och för att min pojkvän alltid har tv:n uppkopplad till sin dator. Men idag är han borta någon annanstans och lämnar stackars mig till att städa upp lägenheten. (Men tji fick han. Han får dammsuga ikväll när han kommer hem för det vägrar jag göra.)

Fast tv:n stod på rätt länge. Jag ser egentligen inte på den, jag gillar bara att ha något ljud på.. Inte musik utan snarare bara prat. Jag tycker bara om det... Ibland. inte alltid. När jag är ensam gillar jag bara att det låter så att jag inte känner mig så ensam. Det bli så tomt då. Däremot vet jag att när Pierre har på sin musik på hög volym och man hör något skrikande i form av något rockband från typ tyskland eller finland så vill jag bara gräva ner mig i ett hål. Ja, eller stänga av den. Eller gå ut. Vilket som funkar. Iförsig är väl det bara för att jag gillar min musik bättre.

För övrigt tror jag att det bara är min lilla förmåga att göra sju saker samtidigt. Just nu har jag på tv:n och följer med i den klantiga(rätt tråkiga) filmen samtidigt som jag skriver. VARFÖR RÖKER DE I BADHUSET? Oh my god...dumma idiotiska klantfilm. Varför röker alla i femtiotalsfilmer?

Ja, okej. Hejdå. Nu ska jag göra nåt annat. Typ dricka vatten. jag känner mig lite uttorkad sen gårdagens maskerad då jag höll mig borta från ölen(Eller..jag öppnade ett par burkar, men jag drack inte upp dem! ....helt) och istället drack mitt vin, och mina egna groggar som jag spetsade med bols blue. Hihi.

Veckans Motto: Allt blir snyggare när det är blått.
Veckans undring: Undrar om man kan hotta upp öl med lite bols blue?
Veckans grej: Min nya spirallocktång som gör så snygga korkskruvslockar.

Inga kommentarer: