måndag 15 oktober 2007

Problemet med för mycket wasabi...

Så.... vilken dag detta verkar bli.
Halv elva är klockan och jag fick just veta att lektionen är inställd. Den första alltså. Så...ja, jag är sur för att jag åkte hit. Och försöker jag säga något mer gissar jag på att någon kommer att säga "Kolla på kursportalen varje morgon innan du åker" Jaha...men.... Hur ska jag kunna göra det när min inloggning inte fungerar längre än ett par dagar åt gången?"
Säg mig det först.
Nu är det väl bara att vänta på att klockan ska bli ett så att min nästa lektion börjar.
Jag saknar Firstclass på Gotland. DET var ett vettigt och fungerande program.
Ah... Ska jag fortsätta om min dag som knappt börjat?
Jo, jag har sushi i min väska. Jag upptäckte just att wasabin har smetat ut sig över speciellt en sushibit. med lite otur är det snart över dem alla. Det blir väl intressant att äta sen, eller hur?

Mina arbetstider skickade jag i varje fall iväg till IP i morse så att jag får någon lön nu i oktober. Det tror jag är behövligt. Eller kommer att vara behövligt iallafall. Speciellt om Pierre och jag får igenom vår idé och åker till Sundsvall helgen vecka 43. hmm.. kanske ska jag ta en titt på tågpriser på Sj....

För övrigt börjar jag fundera på att göra bloggen mer anonym. Ta bort alla "Hej jag heter Frida..." och annat avslöjande. Jag vet inte, jag kom att tänka på detta när Pierre igår sa "Det är därför jag inte har en blogg på internet". Damnit, hur ska jag nu kunna ha en blogg på internet och samtidigt kunna vara så uppenbar om den?
Jag borde bli mer anonym.

För övrigt tror jag att tentan på torsdag är ett lost cause för mig. Chansen att jag klarar den är ungefär samma som att jag skulle äta den där sushibiten som är insmetat med wasabi utan att först torka bort överflödig smet. (Jag kommer ju äta den, men jag kommer försöka smeta bort det. )Och ja...även om jag itne får bort allt. Jag får väl typ svimma av pepparn och ja... hoppas att nån återuppväcker mig ifall jag får hjärtstillestånd och andnöd.

Nu... ska jag plugga inför texttentan. även om det är ytterst osannolikt att jag ska kunna läsa alla texter och minnas dem så pass att jag kan svara på ett antal slumpmässigt utvalda frågor om slumpvis utvalda texter utifrån ett urval av ungefär trettio texter. Nej, det är... inte så troligt va?
Fast först ska jag kolla förbi facebook. Och sen ska jag fundera på om jag vågar äta de där sushibitarna innan wasabismaken hunnit sätta sig för mycket.- Jag tror nästan det.

Dagens örhängen: Ett "NO!" örhänge, ett svartvitt längre och två svartvita kortare.köpta i England. Jag undrar lite var mitt "YES" örhänge är dock. Har du sett det?
Dagens kläder: min svarta "The lips Musik"-tröja, med sned knäppning och luva(tiden för långärmat börjar väl nu) och Mina ljusa wranglerjeans. Och ett guldbälte.
Dagens skor: Svart/guldfärgade sneakers.


Och problemet med för mycket wasabi är att det blir så starkt att du förmodligen inte klarar att svälja det. Ungefär som texttentan i franska alltså...

Inga kommentarer: