måndag 29 oktober 2007

Lycklig över nya saker

Idag köpte jag två saker jag velat ha så pass länge och inte vågat köpa för att jag haft ont om pengar. Men..ja, nån gång ska man väl unna sig sånt... Jaja, jag tar historien från början.
Jag skulle träffa Moa för att gå och introducera henne för sushi. Hon har faktiskt aldrig ätit det och det är en katastrof om man vill vara en riktig storstadsmänniska. Därför... hon ska äta sushi.
Jag möter henne vid brunnsparken, och hon frågar mig om jag ser något nytt.

Jag : Eh.... du har klippt dig!
Moa: Njae...
Jag: Du har inga produkter i håret!!
Moa: Nej iförsig inte... Men det är inte det.
Jag: Du har FÄRGAT håret!
Moa: Ja iförsig, men det är inte det heller. Äh, jag väntar så kommer du på det.
Vi går mot en uttagsautomat och jag fortsätter undra.
Jag: Men är det något med håret?
Moa: NEJ!
Jag: Okej...(Märker ett halvår senare) Ja! du har ju linser!
Moa: Jaaa...!
Jag: Förlåt...Jag kanske borde ha sett det...."

( Hm... ja det borde jag. Men Moa var okej med det så... alltid nåt.) sen går vi iväg mot domkyrkan, som är det enda stället där jag vet att det ligger sushirestauranger.. och äter vår lunch. Och hon tyckte faktiskt om det!

(Det gjorde däremot inte en kille vid något bord där bredvid som absolut inte gillade sin mat. Den stackars Japanen som hade stället försökte förgäves sätta saker och ting tillrätta men det fungerade inte och killen stack med orden "Jävla Göteborg" och lämnade sin mat. Haha, japanen ursäktade sig för oss och vi tröstade honom med att endel är sådär. Vi tyckte iallafall att det var gott.)

Så... vi åt sushi, och gick sen in på Rockhouse(Det hette väl så? Affären med cd-skivor och musikprylar?) för att jag ville fråga henne om lite skivor jag hade för mig att hon gillade. Själv hade jag länge funderat på en skiva av Nils Landgren med jazzifierad folkmusik.
(Japp, precis som Janne Ekedahl sa; De flesta kommer på att de gillar folkmusik först när de kommer ifrån ön och lämnat skolan... Aldrig trodde väl jag att jag var sån.Jag som försökte förgäves mitt första år på ön...) Och efter ett antal lovord om Nils Landgren från Moa så köpte jag givetvis skivan. Jag ska lyssna på den sen. Ja, kanske nu. Jag hoppas mycket på den! Moa själv var irriterad över att hon ville köpa hela affären, trots att hon inte borde köpa nånting. (Det slutade med att hon köpte EN skiva. tror jag.)

Moa lämnade mig sen och for till sin skola för sin andra sånglektion(jag vill också ha!) och jag gick mot nordstan och tänkte åka hem. Men först går jag in på Åhlens för att köpa en annan sak jag velat ha jättelänge. Denna lilla ögonmakeupplånbok från POP. Åh vad den var fin. (Jag köpte bara en, jag har fotomontagat lite bara) Jag har inga ögonskuggor så..ja, jag ville ha den, okej? den var lite dyr...men, för denna gång får det vara värt det. Jag har ju velat ha den sen jag först såg den för ett par månader sen. Och sen tog jag dit Pierre för att ge mig råd(Men han tycker att det tråkigaste som finns är att vara med när jag shoppar smink...så...Han var ju himla bra att ha.)
Jaja, nu har jag köpt den, det är för sent att ändra på nu.

Var är förresten Pierre? Han borde komma hit nu, vi har snart tvättid. Och svarar i telefon gör han inte heller.... Okej, jag ger honom en halvtimme, sen bokar jag av tvättrummet. (Han kan ju iallafall svara när man ringer..?)


Kom igen nu älskling. Var är du?

Inga kommentarer: