torsdag 4 oktober 2007

Frida är på dåligt humör.

Jag börjar min dag med att kliva upp precis i tid för att ringa till tandvården när de öppnar. O7.45. det gick fint och nu har jag en ny tid till om en månad. SOM jag iförsig lär skjuta upp igen då jag egentligen absolut inte har råd med att åka hem mer. Resorna mellan göteborg och Eskilstuna är svindyra. Jag måste prata med mamma om det, jag var så otroligt arg igår. Jag är för övrigt det fortfarande men försöker att ta det lugnt. Min lektion börjar ju om en halvtimme liksom.
Ja, sen så går jag ner till bussen vid nio för att åka in tidigare, och vad händer då? Ju bussen åker precis när jag kommer gående på vägen. Eftersom den redan åkt ser jag ingen anledning att börja springa för att stoppa den och fortsätter surt gå till en annan hållplats istället. På quidingsgatan stannar jag, bussen är sen.Flera minuter. Nu är jag sur igen. Men till slut kommer en överfull buss som kör mig till redbergsplatsen där jag får kliva på en lika full spårvagn som tar mig till korsvägen där jag ensam får gå till skolan (I vanliga fall är det en drös med människor som går exakt samma väg som jag uppför kullen.) . Väl här går jag till mitt favoritställe, Universitetsbiblioteket. Här kan man i lugn och ro sitta i en bekväm stol och läsa. Jag har aldrig gått in på datorerna förut, idag tänkte jag bara att trots att det står "Biblioteketes datorer är ej avsedda för privat bruk" så måste man väl kunna sätta sig och skriva. För övrigt såg jag en tjej som var inne på Facebook. Så HAH! In your face, universitetsbibliotekspapper!

Usch, denna dagen bådar inte gott. Jag kan känna det i lilltån.


Och klockan är inte ens tio än.

Inga kommentarer: