torsdag 25 mars 2010

En strategiskt uttänkt plugghörna

Jag sa faktiskt till mig själv att inte blogga förrän efter min tenta imorgon, fredag. Men nu blir det visst inte så... Det blir så ibland.
Jag sitter sedan i tisdags, då tentan på "digital distributions och CMO's" var i Hultsfred, och studerar "Brand management och Integrated Marketing communications". Två stora ämnen som kursplanerarna tyckte var vettigt att lägga in under samma 7,5poängskurs. Smart tänkt.
Just nu försöker jag få in alla definitioner av brand architecture och brand strategies i huvudet. På något sätt ska jag väl lyckas komma ihåg skillnaden på "house of brands" och "Branded house". Tycker jag iallafall.
Såhär ser den strategiskt uttänkta plugghörnan iallafall ut. Nyänkande som aldrig förr och med aldrig så smart utplacerade böcker. Papper, pennor, böcker och en dator. Nytänkandet är i fokus...

Och sådär lite i förbifarten råkade jag läsa hur aftonbladet beskriver vädret just nu: "SUPERVÄRMEN" kommer alltså till Sverige imorgon, fredag. Och Expressen har en om möjligt ännu mer beskrivande definition: "Sahara-värme". Japp. Varmt som i Sahara blir det imorgon på sina ställen.

Hela femton(15!) grader celsius, alltså.

(Om Sahara hade femton grader hade det väl inte varit en öken?)

Dock inte på så många ställen. typ ett ställe. Gissningsvis här. Vi har nämligen enligt min åh så pålitliga termometer 14,6 celsius utanför (Yeah right). Jag gissar på att solen ligger på och värmer upp. Hur ska jag göra för att få termometern att visa den rätta temperaturen?

Det här blir man ju inte klok på.

andra bloggar om: studera, marknadsföring, vädret, värme, studentliv, tenta, student

Inga kommentarer: