söndag 21 mars 2010

I Kalmar snöar det inte

Vad fînt. Vintern vägrar alltså släppa greppet. Här i Kalmar har det ju liksom inte varit uppemot 10 plusgrader senaste veckan(Inte för att jag märkt av det mer än att solen lyser igenom draperierna jag dragit för för att kunna läsa mina böcker).
Och visserligen påstår SMHI att det ska bli lite kallare, men någon snö lär vi väl inte vänta oss häromkring igen? I Malmö går man ju omkring på barmark, och det är inte långt ifrån här heller.
Senast igår gick fastighetsskötarna omkring och sopade och blåste grus och löv från vägarna.
Bra att de är snabba.

Men hade de gjort det om det var snö på väg tillbaka?

Fast jag medger att jag läst lite bloggar där folk stört sig på att det snöade utanför fönstret. och DN har varnat för kraftigt snöfall. I stockholm förstörs typ en match i bandy av kraftigt snöfall. Det är egentligen bara vi här nere i södern som är förskonade...

Men ändå: här är det 7 plusgrader och sol.
Det här säger vår termometer, och jag litar på den, eftersom jag själv inte tänker gå utanför dörren idag.
Jag vet att det är jättevarmt inomhus, men det är inget som går att göra åt, då fönstret står öppet i köket dygnet runt och värmen inte varit påslagen sedan vi flyttade in i december. Man vänjer sig.
Tentapluggdagar är nämligen lika med innesittande, ofixat hår och osminkat ansikte. Så är det bara.
Om ett par dagar blir det Hultsfred, för sista gången under den här delkursen i Music and event management. En delkurs kvar. (och ännu en för mig som ska läsa affärsplanering)

10 kommentarer:

li sa...

Fin blogg :)
btw vet du hur man kan tjäna pengar fort?:)
behöver det verkligen, är tacksam för svar

Jossan sa...

Sv: Vad härligt!
Här i norr har vi fortfarande flera meter snö kvar, men den försvinner sakta men säkert nu då det varit upp mot 10+ flera veckor, hoppas bara inte snövädret i huvudstaden tänker komma, hehe =)

cajsa johansson sa...

Hej, vilken fin blogg! :) hur är lääget? (:

Pernilla sa...

ja här hos mig var ett av ställenda det snöade på för fullt igår. Skapligt jobbigt. När man äntligen fått vittra lite vår menar jag :)

Bra blogg du har förresten.

Ha en trevlig kväll

Seriedrottningen sa...

sv: Det börjar den 13 juni på amerikansk tv! Svensk tv finns det ingen sändingstid för än, men det bör väl komma till sensommaren/hösten.

Kul att du gillar True Blood, det gör jag med!

Pippi sa...

Så kvicka dem var ute och sopade. Nä, ngn mer snö vill vi inte ha - jag vill iaf ha värme.

Ha en fin tisdag

Sofia sa...

Kjempe fin blogg du har=)

Stikk innom bloggen min og legg igjen en kommentar=)♥

Sofia sa...

Din blogg är jättefin, kika gärna in på min :)!

Sanna sa...

trivs du bra i kalmar ???

Chili sa...

i malmö har det vart 15 + om inte mer i solen hela dagen..så vårigt o skönt:)