lördag 27 mars 2010

Frågetecken utropstecken

Var är regnet? De har ju lovat oss regn hela dagen här i Kalmar. Var är det?
Klockan ett åkte jag och Pierre in till stan, allt för att vi skulle hinna hem med min cykel innan regnet skulle komma klockan 15-16. Och enligt Smhi ska det regna nu. Men var är det? Var?
Regn är väl inget man ska längta efter, antar jag, men nu vill jag faktiskt använda mitt fina paraply från united colours of benetton. Det har nämligen legat i väskan hela veckan efter de här regnryktena.På vägen hem upptäckte vi också att stängningen av Coop konsum i berga centrum var i full gång. 31 mars ska det tydligen slå igen dörrarna för gott. Idag var det halva priset på allt, det var väldigt urplockat i hyllorna och lååååånga köer till kassan. vi måste ha stått i den där kön i en halvtimme, och aldrig verkade kassörskorna orka öppna upp den andra kassan, och ändå ställde vi oss i kön medan den bara sträckte sig mot fruktdisken. Senare tillkomna köare fick stå långt bort vid saften.Ett roligt inköp vi gjorde, dock på netto och inte coop, var Magnums nya "Magnum Gold!?".

Den heter så: Gold frågetecken utropstecken. Varför?! Ingen aning. Den var inte så god heller. Gissningsvis beror det på det som GB glace påstår är "havsaltkolarippel" som glassen tydligen ska innehålla, men för alla oss som gillar E-nummer kan jag berätta att den här innehåller hela 8 stycken?! tre emulgeringsmedel, två färgämnen och tre stabiliseringsmedel. mysigt?!

Andra bloggar om: glass, Magnum Gold, coop, konsum, berga centrum, netto, handla mat, regn

1 kommentar:

Mona sa...

Här är det! Har regnat hela dagen i Karlshamn och vi blev utlovade 15 grader och sol! :D