onsdag 10 mars 2010

Ingen hit i Hultsfred

Jag är såååå trött och lunchen är inte ens slut än. Det är tre och en halv timme kvar tills jag äntligen får åka hem, och då är det fortfarande nästan två timmar innan man på riktigt får kliva in i sin lägenhet och lägga sig i sin säng och förmodligen sova ett par timmar in Pierre kommer hem.

Det ÄR tufft att kliva upp tidigt! Jag menar ju inte ens tidigt som sju, eller ens sex Nej, jag pratar om att kliva upp 04.10 för att cykla i 20 minuter till ett tåg som tar dig till hultsfred på minst en och en halv timme(ofta mer).

Tänk om jag hade bott i Hultsfred. Fast tänk vad litet det
hade varit. Så tråkigt.
Men dagarna blir långa i hultsfred. Särskilt när man cyklat 29 minuter i 10 minusgrader eftersom jag hade fått för mig att det skulle vara plusgrader ute(Dumma väderapplikation som inte visar korrekt temperatur!!)

Och nu vill jag helst bara lägga mig ner på den här soffan och sova tills jag är pigg igen. Det här är ingen hit. I Hultsfred var det också -10. Och trots det står folk utomhus i (det kalla) solskenet och pratar. Tänk om klockan ändå var fyra.

1 kommentar:

louise sa...

jobbigt att cykla iväg så tidigt.. :)