söndag 21 mars 2010

Fototriss i bakgrunden

Idag är jag inte helt säker på om jag gjort ett bra val inför fototriss. Men jag ville så gärna ta bilder nu i kväll och ta vad jag hade. Se om jag kunde vara lite kreativ så här sent på natten.
Egentligen är fototrissen för mig i bakgrunden av mitt tentapluggande...
Hur som helst. Temat var "i bakgrunden" i dagens(nattens i mitt fall) fototriss.
Jag försökte mig på ett tema:

1. En blomma i förgrunden, men i bakgrunden händer det roliga. Folk ser på en film(inte jag, förstås. Jag tar ju bilden)

2. Html och Css. Aningen gammal bok, fortfarande viktig, trots en föränderlig internetvärld. Det mesta används fortfarande. I bakgrunden? Filmen vi ser på just nu(om igen, jag ser ju inte).


3. Vattenkokaren häller vatten. I bakgrunden:Kranen häller vatten.

trean är lite tråkig, det medger jag. Den första gillar jag bäst.
Vill ni se bättre bilder? Och fler? Gå in här.

Andra bloggar om: fototriss, bakgrunden

17 kommentarer:

Emelie sa...

Fin triss, jag gillar den första bilden bäst. Dessutom var blommorna i förgrunden oxå väldigt fina. =)

Jah Hollis sa...

Där låg ju lite tankejobb bakom trissen. :-)

Nettan sa...

Det var väl en fin triss. Gillar första bilden med riktigt mys i soffan. Allt i bakgrunden förstås.

Unknown sa...

Bra att tänka till så sent på kvällen eller tidigt på morgonen...
Gillar tanken bakom bild nr 1.

Paula sa...

Gillar första bilden så härlig konstrast...

Pillargontanten sa...

Välgenomtänkt triss!
Första bilden är underbar, lovely strumpor!
http://pillargontanten.blogspot.com/2010/03/fototriss-i-bakgrunden.html

Sarah sa...

Vilken kreativ och härlig triss!

Camilla (Rantis) sa...

Härlig triss du bjuder på...
min favvo hos dig blir foto nr 1!

anki sa...

annorlunda och roliga bilder :) toppen bra till veckans tema...

gillar nog ettan bäst

ha en skön dag

Milne sa...

Hej, allt bra med dig! Vilken fin blogg du har. :)

cattan sa...

Hej, fin blogg!

Jag tillverkar smycken och har just nu en rolig tävling som avslutas ikväll.. du kan vinna ett armband i härlig vårfärg :) Skulle vara kul om du ville vara med.

Hoppas det går bra :P

/ Cattan

karin sa...

ååh va kul! :)

Malo sa...

Bra triss. Fina blommor i förgrunden men nu var det ju bakgrunden man skulle titta på :)

// Malo

Lena sa...

Gillar verkligen första bilden...fin blomma och söta strumpor i bakgrunden... ;)

Monica sa...

Wow...gillar första bilden jättemycket. Fina färger.
Ha det bra

en tjock katt i en smal värld sa...

Sv; AAHHH JA! D: Å andra sidan... hellre påsar med bajs än rent bajs. Men ändå störigt!

Anonym sa...

Kul med vattnet!

Kram Louise