torsdag 4 mars 2010

Fast i Falköping

Jag märkte att tåget var lite sent när vi borde ha närmat oss Falköping. Men tio minuter, det är väl inte så mycket? Nog måste väl Göteborgståget kunna vänta tio minuter? Plötsligt ser jag konduktören närma sig. Jag ropar -"Ursäkta!" efter honom men han bara rusar förbi.
"Jaha... jaja, jag fångar honom väl på vägen tillbaka." tänker jag.

Men det hinner jag inte. För nu ropar han i högtalarna: "Tåget mot göteborg klockan 16.50 var tyvärr i tid och har redan åkt, så vi hänvisar passagerare till nästa avgång 17.50. Prata med biljettförsäljningen så får ni hjälp."

Inte så roligt. Förutom att jag nu blir en timme sen och därmed får 25% tillbaka på biljetten. HAH. Alltid något. Så jag köpte 20 minuters internet på telia homerun här på stationen och sitter här bland ett gäng andra resenärer och surar.
Jag kommer säkert att få stå hela vägen till Göteborg.

Dumma tåg.


Andra bloggar om: Sj, tåg, kollektivtrafik

Inga kommentarer: