fredag 26 mars 2010

Terminens sista tenta(?) & Pierres nya cykel

Idag skrev jag vad som verkar vara terminens sista riktiga tenta(så länge inget gått åt skogen). Och jag tror faktiskt att det gick bra. Det kändes bra, liksom.
tentasnacks denna gången fick bli:
  • En måltidsersättningsmeal-bar(Jag hade ju inte ätit lunch...)
  • en flaska med vatten smaksatt med skogsbär
Något ska man nog ha att tugga på när man skriver. Det är nog så, faktiskt.
Efter det här, iallafall så gick jag för att möta Pierre, Elin och Emil och äta lite mat på stan. Le Croissant och en bakad potatis med kycklingröra. Hur länge sen var det jag åt en sådan? Det måste vara länge sen...
Så lånade jag och Pierre lilla Starlet och åkte ut till Coop Forum i Giraffen för att handla en cykel till Pierre. Det var tur. Inte visste jag att cykelpaketen var så gigantiskt stora! De fick ju knappt plats som det var nu! Vi fick åka med halvöppen baklucka hela vägen hem.Och här kommer de nu, bilderna från Pierres cykelmontering:Pierre lyfter upp cykeln från lådan. Visst är den stor? Och vi som först tänkt ta den på bussen.
Monteringen börjar. Cykeln heter Bellevue, är det inte roligt? Det kanske är ett tecken på att vi borde bo där. Fast jag är tveksam. När jag bor i Göteborg nästa gång ska jag iallafall bo i Lunden, där vid Olskroken. Där ligger mitt favoritgym och där är så jättevackert.Pierre någon timme senare med den fina, färdigmonterade cykeln. Tydligen har den färgen "Satingrå". Och så heter den Bellevue. Som sagt. Är det inte lite roligt?

andra bloggar om: Bellevue, Coop forum, Le croissant, cyklar, cykelköp, tentamen, tentor

1 kommentar:

Cecilia, Kär-Smycken! sa...

Sköt om dig och ha en tokhärlig helg!

Vill du vinna smycken värda över tusen kronor? Klicka här: http://karsmycken.blogg.se/2010/march/nu-ar-tavlingen-igang.html#comment