fredag 2 januari 2009

Blomstackarn lever!... typ

Godmorgon. nu klev jag upp. En lite mer ordentlig tid än tidigare. (Bra gjort!). och det första jag gör är att kolla på den där stackars blomman som torkat igen när man varit hemma i Eskilstuna. Nu börjar den leva igen, lite iallafall. de stora bladen längst ner är fortfarande deppiga, men de överst ser ju okej ut nu. (Och så ska vi inte glömma plastblomman bredvid, den mår alltid bra.)

Nånting jag funderade över igår var "Vintersolståndet" Heter det inte så när man vänder om och solen börjar gå upp tidigare och tidigare och ner senare och senare? Det iallafall, har det varit än? Jag har ingen aning. jag tror inte det har varit. Ett vettigt sätt att ta reda på detta är iallafall att idag notera när solen gick upp, vilket enligt smhi:s hemsida är 08.54, och sen går den ner 15.37 .(I göteborg) Det här låter ju rätt sent, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Och när ställer vi om klockan? Det är så himla mycket jag inte har koll på!

Jag måste helt enkelt kolla upp om smhi:s hemsida har mer info.

Inga kommentarer: