söndag 4 januari 2009

Dumma kylskåp....

Godmorgon godmorgon!
Duktig som jag är vaknade jag exakt 0921 utan att ens ha en klocka som ringde. Eller...Jag hade faktiskt en klocka ställd. På halv nio. Men att den ringt har jag inget som helst minne av.
Och nu sitter jag här med blött hår insnurrat i en handduk och ser på Jesse, samtidigt som jag funderar på vad det ska bli för frukost idag.

Två helt vanliga mackor med paprika och gurka kanske...
Eller gröt. Men jag orkar inte riktigt äta gröt. Dessutom tror jag att min mjölk är slut. Tusan....
Kaffe?
Te?
Vatten?
Finns det något annat än vatten att dricka här?
Sprite....hmmm. nej, kanske inte till frukost. Men Pierre har ju lite yoghurt där... Nej, Frida Nej! du tål ju knappt yoghurt. Majs? Kanske på en brödbit? Det vore gott. Men nej... jag skulle ju spara det till nästa brödbak.
Hmmm... det kanske är dags att köpa nya saker till kylskåpet...det börjar ju se tomt ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Köpte den i en liten butik i Strängnäs för något år sedan men har sett att lite olika inredningsbutiker har liknande. Och mm... visst är det svårt att låta bli yoghurt och andra mjölkprodukter som glass? (Antar att du också är allergisk mot mjölk eftersom du inte tål yoghurt..)