måndag 5 januari 2009

Nya skor och ny hårfärg

För nån dag sen klagade jag på att allt var så tråkigt och ingenting kändes nytt och fräscht. NU har det hänt nåt. äntligen! Kanske ingenting som en världsledare skulle känna var så mycket, och kanske inget exceptionellt viktigt eller så. Men... (Trumvirvel)

Jag har köpt ett par nya stövlar!

På rean fanns nu äntligen de där snygga underbara knähöga bruna stövlarna, nedsatta från 1200 kr till 300. och då är det ju självklart att man köper dem! Iallafall för mig. Även om det tog lite tid och letande i tre affärer innan jag hittade dem i rätt storlek till rätt pris. Men nu har jag äntligen fått hem dem.

Jag har också fått mitt hår färgat med hjälp av min kära vän Moa. En bättre bild lägger jag upp om ett par dagar då jag idag är trött efter att ha kommit hem sent och har redan tvättat bort endel av sminket när jag sköljt håret mellan färgningarna.(Ja, just det, först färgades håret i brunt, sen fick det ljusare slingor.) Men jag lägger upp en bild ändå. bara för att. Håret är ofixat också. Men man ser mina fina stövlar!

Moa har för övrigt en fin ny och blank dator. Nu blir jag ännu mer trött på min tråkiga grå dell. Jag vill ha en rosa! eller en röd. Eller en blå. Faktiskt VAD SOM HELST förutom en grå. Jag måste börja spara mer pengar...
Men jag är ändå så glad för min egen skull som äntligen fått ett par nya skor och en ny fräsch hårfärg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst det är fusk, men du ljuger ju i den andra bloggen du har!!! haha

Ja visst trodde man att hon hade cancer men icke.. Ja avsnittet var faktiskt bra, tråkigt dock att how i met your mother inte har kommit ut.

ses imorgon

Frida sa...

Det gör jag väl inte! Vart har jag ljugit?

Anonym sa...

Du sa ju själv att allting du skriver inte direkt är sant :P

Dessutom la jag till dig som vän på lastfm :P
varför är du aldrig inne på msn? gah skaffa skype och lär dig hur man kopplar in kameran som cam istället :P

Jag ska strax börja leka med routern. förresten kl 20 är det frisörtävlings program på femman eller kanske trean

Frida sa...

NEJ! det sa jag inte!

Jag sa att jag skulle ha en sann och bra historia om allt jag skrev om. och jag skojade med att om jag inte har en historia "får jag väl hitta på nåt. "

Det var ett skämt! Fattade du inte det? Allt jag sagt där har varit SANT! Kolla själv om du inte tror mig.

Anonym sa...

nej jag kommer inte att kolla:P då kan du ju tjäna pengar ;)
Ja kan du fråga pierre om den där adressen till routern.. ja det var en massa siffror så att jag börja :)

Jag får väl be om ursäkt då för att kallat dig en lögnerska ;)