torsdag 1 januari 2009

Jag har inte fått sådär jättemycket gjort...

Alltså, som vanligt så kanske jag var lite väl optimistisk. men jag har diskat. Jag har dock inte städat som jag borde, så jag tänkte ta itu med det nu och därmed tvinga Pierre att packa upp alla sina väskor så jag slipper se dem och slipper störa mig på att jag inte kan stänga dörrar och sånt för att de är i vägen(Jag har bara en väska. och den ligger inte ivägen... även om den också ser mindre trevlig ut.) Jag ska ta tag i det alldeles strax. För ett par timmar sen åt jag och Pierre vår middag, som i enlighet med att det är Nyårsdagen och pizzeriornas jobbigaste dag, var pizza. Vi fattade att de hade rätt mycket att göra på Stabbe pizzeria, för när vi ringde sa de att de skulle komma först om 50-55 minuter.(I vanliga fall är det 10-15).

Jag ska också titta till min stackars planta, som börjar resa sig en aning. I alla fall några av bladen. Den är visst, precis som Daniels kaffeplanta; en kämpe.
Och imorgon ska jag och Daniel åka till biblioteket och leta böcker till skolan. Vi har ju hela tiden lånat dem istället för att köpa, så nu är det bara att låna om inför sista tentan.
Efter att jag har packat upp kanske jag borde plugga lite.

Inga kommentarer: