lördag 29 december 2007

Ensam i min luftmadrass

Just idag vet jag inte vad som borde skrivas. Som vanligt.
Kanske är det dagar av trötthet och upptagenhet som sätter sin prägel på mitt bloggskrivande. För övrigt började jag plötsligt tveka på när jag ska åka. Iförsig så beror det på att jag missade en billig biljett, dessutom vet jag att jag kommer att bli så arg på att stanna här för länge, men...jag kan också bli lite ensam hemma i Göteborg.
Undrar när Moa åker? Jag minns att hon sa något om femte eller sjunde eller nåt... kanske ska försöka ta mig på samma tåg...?

Jaja, nu i dagarna närmar sig nyåret, som ni alla säkert vet. Och jag...tittar på min klänning och påminner mig om och om igen att jag måste ta ut resåren i klänningsfållen och sätta dit typ en vit snörslå(eller vad det nu heter, en sån där grej längst ner) Eller en i gult/guld. eller helt enkelt en svart. Men nånting iallafall. Nånting som tar bort den oh så inte särskilt snygga ballongresåren nedtill.

Och jag väntar fortfarande på mina böcker. på måndag borde de kunna komma. För nyårsafton räknas väl som en vanlig vardag? Alltså borde väl posten komma?
Jag antar att vi får se. Men jag måste börja läsa...

Något annat jag måste börja göra är att plugga franska. Jag har nu gett mig själv två veckors semester från eländet och helt ärligt känner jag inte för att försöka börja igen. Men jag antar att jag måste. om jag vill klara den sista tentan. Något jag liksom...vill.

Nej, nu får ni en bild på en gran, inte världens bästa bild, men granen är heller inte världens bästa gran, så stjärnan är kapad. Det är för övrigt granen hemma hos familjen. En gran som på en skala från ett till tio över listan på familjen Thornbergs tidigare granar hamnar på en åtta. Av anledningen att denna familj nästan bara haft hörngranar, plus att denna gran är den första som fick dekoreras lite friare än tidigare år, med lila glitter och vita julgranskulor.(men nån gång måste vi ha haft en bättre gran, därav åttan och inte en tia.)

Sov väl, jag har iallafall tänkt försöka sova nu. Ensam i min luftmadrass.

Inga kommentarer: