lördag 15 december 2007

Hemma hos Moa.del 2

Från Moas fönster ser man hela världen. Känns det iallafall som. Åttonde våningen är ju kanske en bit upp. Vid ett hus i fjärran ryker en svart rök(Eller om det bara är extremt väl utplacerade granar, sanningen är att det fatiskt är väldigt svårt att säga. tro det eller ej, det ser verkligen ut som rök för en stund)
Vit rök från lite fabriker och en HÖG skortsten som sänder ut den grå.
Och vid horisonten åt vänster ser man höghusen vid vårväderstorget. Skulle jag tro. Enligt geografilektionen jag fick av Moa så är det åt precis helt rätt håll. Dessutom ser det väldigt rätt ut.Men bilden här(tagen med min crappy mobilkamera) finns inga skorstenar, och inga vårväderstorg. Här är åt motsatt håll, mot stan. typ. eller wieselgrensplatsen(Eller rambersvallen, jag ser ingen skillnad) Här är det tydligen bara trevåningshus och lekplatser. oc vägar så att man tror att man är närmare en spårvagnshållplats än vad man är. Om två timmar börjar min tenta. Sista lässtunden är nu. Bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, det får jag ju inte. Men du får ju komma dit och titta när jag jobbar, men inte spela vid mitt bord när jag dealar. Annars så kan vi spela poker hemma, vet du.
/elin