söndag 2 december 2007

Huslig och frisören

I morse började dagen med att jag vaknade en kvart innan klockan skulle ringa då jag såg ut genom fönstret och märkte att det fortfarande var mörkt. Usch, då vill man inte upp, tänkte jag och förlitade mig på telefonklockan som skulle ringa en timme senare. Det gjorde den INTE.

Istället var det min inbyggda klocka som väckte mig halv tio så att jag ropar till Pierre och sen springer in och panikduschar.Så bråttom kanske det inte var, vi skulle inte vara i stan förrän 11.15... Då hade vi nämligen klipptid bägge två. På Christers hår i stan. Jag hade länge känt att mitt eget hår började tappa formen och då jag inte kom hem till min vanliga frisör före den 20 december så orkade jag inte vänta och fixade den klippningen nu istället. Fast...så mycket gillade jag inte min frisör, det blev väl bra och så, men lite alldagligt(Bild får ni se en annan dag, det regnade så mycket i stan idag) Pierres frisiyr däremot blev jättebra! Tänk på att det kommer från mig som tycker om hans liiite längre hår. kanske inte så illa som det blivit nu när han knappt kunde se för sitt långa hår...då är det kanske dags att klippa sig. Och så bra som det blev så bestämde jag mig för en sak: Om jag nånsin klipper mig där igen ska jag ha Pierres frisör.

I övrigt har vi jobbat med Häks hemsida. Men den är inte klar än. gå in på måndag eller tisdag eller nåt så kanske(Varför jag gör detta som inte ens är med i Häks? jag har frågat mig själv det ibland också, men what the hell, det är ändå lite roligt:)

Sen har vi tvättat på kvällen, för att det var dags(Vi försöker ta en tvättid i veckan så att det aldrig ska bli för mycket tvätt) Ja, och sen kände jag mig lite huslig så jag plockade upp tvätten. strumpor tar en evig tid, iallafall Pierres som inte är märkta nånstans så att man inte kan ha en aning om vilka som hör ihop. Daniel hade också det problemet, vill jag mig minnas... Varför har alla killar så intetsägande strumpor? (Ska jag säga som hitter här i ett par hellokittystrumpor) Ja, iallafall, sen öppnade jag garderobsdörren och blev irriterad på hur den såg ut och bestämde mig för att fixa till Pierres hyllor. Och på något outgrundligt sätt fick jag för mig att färgsortera den också. Och vi kan säga såhär. Pierres t-shirtar går att sortera i dessa fyra färger(helt utan några som helst tveksamheter): Svart(den största högen), rött, vitt och grågrönbeiga t-shirtar.Möjligen en och annan blå också(typ en) men den är så mörk att den ligger i svarta högen.

Jag har faktiskt försökt färgsortera min egen garderob en gång för länge sen när det stod att det var en bra idé, om man ville få ordning, i nån tidning. Men det gick inte så bra, min garderob översvämmas nämligen av många olika färger. Dessutom har många av mina tröjor mönster i totalt skärande färger. Ja, men direkt i huvudet kan jag tänka: Svarta(givetvis), grå, vita, cerisa, gula, blå, turkos, grön, randiga i alla möjliga nyanser, ljusrosa, rött förståss och sen...kommer jag inte på mer. (iförsig har jag typ enstaka plagg i mycket, men det är för att jag har lite kläder... I vilken hög skulle till exempel du lägga en vit/vinröd-prickig skjorta? Svara!)Oh well, jag tänkte inte gå igenom hela min garderob ändå.
Det intressanta här är nämligen Pierres Garderob och hans val av färger på sina t-shirtar...

Okej, jag ska väl inte hänga ut min käre pojkväns garderob här, det är inte meningen egentligen, det var bara intressant i mitt huvud när jag höll på och vek kläderna och märkte hur man kunde göra.

Japp, för övrigt har vi även möblerat om i sovrummet, och jag har dessutom ÄNTLIGEN fixat panelhängare till panelgardinerna i sovrummet. Jag var så utled på dem att jag promenerade raka vägen in på åhlens och köpte två par. Resultatet hur vårat fina sovrum ser ut nu kan man se också. Eller så kan man blunda, välj själv.(den bilden visar iförsig inte särskilt mycket av gardinerna, men är det inte fint med sidenlakan?)
Och bilden längst upp har inget med idag att göra, egentligen. Den togs för nåt par veckor sen.

Inga kommentarer: