söndag 9 december 2007

Tout d'un coup

Jag var irriterad större delen av dagen. Och jag medger att jag fortfarande är det. Och ja, precis som jag sa igår kommer jag säkert att fortsätta spela på att jag är sur så länge jag kan. Jag är fullt medveten om att det är fel men vägrar bry mig om hur jag verkar. Jag vill ju bara bli förstådd och hjälpt i mina problem.
Jag försöker ringa min klasskamrat som bor här intill för att få låna hans video.Bra går det dock inte då han inte verkar svara i telefonen. Jaja, det finns säkert någon anledning.
För två timmar sen när folket här åkte härifrån för en stund gick jag halvt gråtande ner till kiosken här nedanför för att köpa lite pluggodis. (Jag grät för att jag var arg! klockan var jättemycket!)Istället för den vanliga typen som säger "heeeej" så läskigt varje gång man går in i butiken står där en annan snubbe.
- Vad heter du? (säger han)
- Frida
- Hur gammal är du?
- Jag är 21(Jag är fullt medveten om att jag svarar kort men jag försöker iallafall le)
- Du är en mycket vacker tjej, Frida.
Och jag ler och säger "tack" innan jag går ut genom dörren lite gladare än när jag gick in.

Jag vet inte varför egentligen, men det är trevligt när vilt främmande människor säger att man är vacker när man är nästan totalt osminkad med möjligen lite halvt utrunnen kajal nedanför ögat. När man är sminkad och känner sig snygg är det inte alls samma sak. Då stör man sig snarare på främmande människor som säger saker till en. Men detta var liksom i stil med den där gången då jag mådde så uselt i Eskilstuna och med gråten i halsen gick till Waynes för att köpa en kaffe. Killen bakom disken frågar om allt är bra med mig och ger mig en stor latte istället för en medium. Det var trevligt. Då kände jag mig glad när jag sen gick ut på en lång promenad runt Eskilstuna för att sortera upp tankarna.


Först: En bild av Thobbe på Gotland någonstans. Jag fick de här bilderna av honom en gång. På tiden att jag lägger en någonstans. Den hjälper kanske lite.

Sen: En bild som inte har något med något att göra. Bara jag som planterar om en blomma i hemmets lugna vrå.(Ibland)

För övrigt är jag inte ett dugg gladare nu. Jag vet inte hur jag ska överleva tentan om två dagar. Detta kommer gå (Med hög falsettpipande röst) åt skogen!

Inga kommentarer: