söndag 14 februari 2010

20 röda rosor

Idag är det alla hjärtans dag.
Jag hade ställt klockan tidigt(i förhållande till när vi gick och lade oss) och förlitade mig på att Pierre inte skulle vakna den närmaste timmen. Där hade jag dock fel. Han hade också tänkt kliva upp och hade varit säker på att vakna innan mig.

Men eftersom jag var först var det jag som fick fixa. hihi.
Jag gjorde små bröd som såg ut som cupcakes med paprika, gurka, kalkon och ost, värmde mjölk, hällde upp juice och stekte äggröra.Jag hade lite vispgrädde över sen irish coffee-försöket igår också, som jag klickade på chokladen.
Pierre blev glad, men gick efter frukosten till köket och kom tillbaka med en stor bukett rosor som jag helt missat att han köpt under gårdagen och en liten ask med choklad.

Och så tänkte jag tänka tillbaka på förra årets alla hjärtans dag. Det var en Lördag som jag och Pierre och resten av PU spenderade på Chalmers för att arrangera Alla hjärtans dag-gasque. Vi hade skurit hjärtan som tejpades upp på väggen och klippt ut ord som klistrades på baren. Vi hade hängt vita skira tyger runt soffgrupperna som skärmade av dem. Det var riktigt vackert faktiskt. Sedan städade vi Gasquen hela natten, och på söndagen klev jag upp tidigt för att jobba med grupparbetet till organisationsteorin. När jag kom hem framåt eftermiddagen hittade jag ett gäng rosblad och en lapp liggande utanför studiegången. Jag tänker ofta på den där lappen. Vad var det som hänt? Vem lade lappen och rosorna där? Vad hände sen?


Andra bloggar om: Alla hjärtans dag, valentine's day, rosor, chalmers, programkommittén PU, gasque

2 kommentarer:

Sign sa...

fin blogg! :)

Matilda sa...

Frågestund på bloggen för första gången! Gillar du den så ställ en fråga! Svarar på allt!:)

Om du inte gillar reklam, så godkänn inte... Det här är mer ett meddelande så alla får veta, eftersom jag envisas så med att inte ha en frågestund. Men nu har jag också en. Passa på!:)

Kram!

http://MatildaSimonette.blogg.se