måndag 22 februari 2010

Några iakttagelser av vädret

Jag skulle in till biblioteket för att jobba med ett grupparbete och såg knappt busshållplatsen för alla snövallar. Dock var 411:an perfekt i tid. Vad är det här? Till och med 401 från Lindsdal var i tid i morse när Daniel skulle in. Vad är det här? fungerar KLT(förutom kustpilen, den är det redan kört för.) i kristider när inget annat funkar? Jag förstår inte.

Och när jag skulle hem berättade klt:s hemsida att inga bussar kunde trafikera Malmtorget och Lorensbergsgatan. (Det är tur att jag kollar den så ofta, annars hade jag väl stått där.) Tydligen var det för mycket snö på Nygatan. Fint. Hemsidan hänvisade mig till Sveaplan, men trots karta kunde jag inte för mitt liv hitta den stationen när jag väl var ute och gick. Det fick bli 401:an hem.
Men, helt ärligt, jag tycker Nygatan ser precis lika snöröjd ut som alla andra gator? Vad menar de?

Förresten är lektionerna inställda imorgon, så jag slipper sätta mig på dödsbussen. Skönt. Jag skickade till och med ett litet mail till min föreläsare där jag berättade att hans tåg säkert inte kommer komma fram i tid, och om så sker ville jag bara veta om han kunde tänka sig att höra av sig till oss i Kalmar. Men nu är det alltså uppskjutet och inställt.

andra bloggar om: snö, snöröjning, kustpilen, klt

Inga kommentarer: