lördag 6 februari 2010

SCHLAGER!!!

Årets sex plus en veckor av Schlager börjar om 1 timme och 40 minuter(+1:en är inte förrän i maj, då Eurovision äger rum), då är det dags att bli glad, ledsen, arg(i fallet magnus carlsson 2007) och kolla på SCHLAGER!

Lite tidigare gick jag lite snabbt in på aftonbladet för att lyssna på låtarna.. bara några sekunder av varje för att få en idé om vad jag kan vänta mig. Jag tror det blir Ola, men hoppas på Anders Ekborg, Pain of Salvation(de är från Eskilstuna, HALLÅ!) och Salem al Fakir som jag tycker är bättre.

Men det blir alltid Ola, om IdOla inte går vidare blir jag faktiskt jätteförvånad.

Och dessutom har vi köpt hem schlagerchipsen, precis lagom "Cheezy". Coolt.

Förresten, om utslaget i kväll blir som DN tror så tycker jag att det är TRÅKIGT! Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Sa vi inte att vi skulle göra annorlunda i år?


Inga kommentarer: