tisdag 9 februari 2010

Jag och Pillershopen AB.

För några dagar sedan var jag och Pierre vid giraffens köpcentrum och promenerade runt(mitt uppe i allt med mobilproblemet, som jag faktiskt borde förklara någon gång.) och såg det här fina exemplet på hur det kommer att bli nu när Apoteket inte längre är de enda som får driva apotek. Vem som helst kan nu i princip öppna ett apotek och det är precis vad Kronans droghandel gjort. Skojigt. Men "droghandel"? Allvarligt?

Jag förstår det här med att "drog" är en synonym till medicin, och det är säkert ett gammalt namn från 1900-talets början eller något.
Alltså är det inget konstigt alls med butikens namn, men känner inte du också att efter att man blivit hårdutbildad i att "droger är fel" så känns det väl ändå lite märkligt med en "droghandel"?

Eller?
Har jag fel?
Det kanske känns helt normalt. Det kanske bara är jag som reagerar på ett sådant namn. Det kanske bara är jag som associerar till narkotika.

Jag kanske själv skulle starta "Pillershopen AB". Det låter ju lite roligt.
(Piller är nämligen också en synonym till medicin)

1 kommentar:

manuella sa...

hejsan ! fin blogg du har, jag är ny på blogglovin, och har bloggat i 4 år med på olika bloggar. Det skulle vara kul om vi kunde följa varandra, om du tycker det så säg till när du lagt till mig så gör jag desamma !

Puss!