onsdag 17 februari 2010

Kaffechoklad eller vanlig choklad?

Du minns väl att jag berättade om att Netto hade supergodisrea igår? Att de hade godis till försäljning för 39kr/kilot? Iallafall, vi var där igår, Pierre och jag, och köpte på oss godis. Pierre älskar choklad, och såg plötsligt guylansjöfrukterna med kaffesmak och tänker precis plocka i dem i sin påse när jag säger:
-"Det är kaffe i de där! Du gillar ju inte kaffe."
-"Är du säker? Det står inget om att det är kaffe i dem." säger Pierre, med spaden fortfarande kvar i lådan.
-"Men du ser väl att de är mörkare än vanliga sjöfrukter?"
Pierre läser noggrant innehållsförteckningen. "Det står inget om kaffe här, så jag tror att de är vanliga. Jag tar lite."

"Skyll dig själv." tänker jag. Jag vet att det är kaffesmak. Jag har nämligen själv köpt de där en gång.

Väl hemma:
-"Du hade rätt. det var kaffe i dem...."
Stackars Pierre har plockat på sig ett dussin sjöfrukter med kaffesmak. De får Daniel äta upp när han kommer hit imorgon.


Och för att ingen annan ska göra samma misstag, så fotograferade jag chokladen. Jämförelsebilden på vanlig guylanchoklad är har dock inte jag tagit. Jag hade ju liksom ingen sådan hemma. den hittade jag istället på Arvidnordquist.se. Så har vi inga missförstånd. Det är också anledningen till varför de är mindre än Pierres choklad.
Men, som du ser: Inga vita detaljer i kaffechokladen.

Andra bloggar om: Guylan, choklad, kaffe

1 kommentar:

Sara sa...

Hehe vilken osis. Jag gillar inte heller kaffe men kaffe i godis tkr jag faktiskt om :) Hoppas du har en bra dag!