tisdag 16 februari 2010

Bara ett kort inlägg om allsång

Jag råkade slå över till ettan och gomorron Sverige(Intressant att det räknas som morgonprogram när det sänds vid halv tio) där Tomas Ledin blev intervjuad om sin musik.
Det var lite intressant, dels för att Tomas Ledin kommer från Sandviken och har gått på det nu nerlagda Hammargymnasiet, där även jag läst i tre år, men framförallt för att han lyckats skriva sån musik som ALLA verkligen kan.

Alla kan "Sommaren är kort", den sjungs precis överallt och närsomhelst. Det är en sådan där "Allsångslåt" man lärde sig i lågstadiet. (Tänk vilka STIM-pengar han måste få...)

Tänk att man kan skriva såna låtar. Tänk att det går. Så extremt många artister, genrer och låtar, men ändå är det några få som hela Sverige lärt sig.
Jag tycker att det är lite häftigt.

I övrigt pratades det om hur svårt det kunde vara att skriva positivt i rockmusik, istället för en pessimistisk sätt. Att liksom klaga på omvärlden, som är det vanliga.

Det var inte så mycket mer jag ville ha sagt om det här, inte just nu iallafall. Jag har en hårinpackning i håret som just nu varit i ungefär tjugo minuter för länge.

Inga kommentarer: