söndag 28 februari 2010

Om vi skulle ta och räkna lite.

Vi har nu hört alla melodifestivalens bidrag.
Vi vet alla vilka som gått direkt till final(Anna Bergendahl och Peter Jöback) och vi har hunnit bli skrämda över spelbolagens odds och börjat rita upp scenariot om att historien 2007 skulle upprepa sig(Då Magnus Carlsson blev slagen i deltävlingen av nykomlingen Måns Zelmerlöf).

Du förstår, för mig är den här tävlingen vad fotbollsVM är för sportfantaster. Det är årets viktigaste tävling och den varar i sex veckor. Sedan en vecka till. Och vem är det som vill byta kanal och se någon som heter "Kalla" åka skidor?

Vissa låtar har varit dåliga, och det har varit bra låtar. Jag vet inte vem som vinner.

Men om vi ska se på statistiken. Eller oddsen.
Än så länge är chansen 75% att det blir en kille som sjunger en sololåt.
Det är också 75% chans att det blir någon/några som är född på 80-talet eller senare.
Och 50% är chansen att det blir en ballad.
37,5% är idolare.


Men dessa siffror BEHÖVER lyckligtvis inte betyda att det i Globen väljs en kille från idol som sjunger en ballad.
Tack och lov, då skulle det nämligen bli Darin. (Fast honom kanske vi inte behöver oroa oss för? Tydligen riskerar han att bli diskad.)

Tjejerna har "skrällat"(ord från aftonbladet) varje gång. Och det är väl inte så förvånande om samma sak händer i Globen. Men nu ska vi inte börja ta ut saker i förskott. Alla tävlande är ju inte utsedda än!

Nu börjar klockan bli alldeles för mycket för någon som ska åka på spa imorgon. Och dessförrinnan har jag lovat att åka med till min syster Karin och födelsedagsfika för näst äldsta syskonbarnet Vanna.
Jag ska sluta spekulera i melodifestivalen, men lämnar dig med det Schweiziska bidraget "il pleut de l'Or" dvs. "Det regnar guld". I introt hör man Lena Philipssons "Det gör ont" och sedan, direkt när det tar slut glömmer man plötsligt att lyssna på låten och kan bara fånstirra på sångarens öron.
Jag skojar inte.


Du kommer att stirra på öronen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Great minds think alike. ....................................................

Eligin sa...

Jag hann inte ens läsa att du trodde man skulle titta på hans öron. jag stirrade på dem hela låten.
Hans ögon vet jag inte. öronen tog priset. men låten var ju fin.

Hanna sa...

sv: nämen va tokigt. XD
Haft ett bra sportlov? :D

Jasmine sa...

Hej! Hur är det?
Kika gärna in i min blogg och lämna en kommentar om du känner för det! :)