torsdag 28 januari 2010

Apples nya "superpryl"

Igår när jag öppnade Google reader fanns tre inlägg med exakt samma innehåll. En var min käre macfrälste vän Daniel som visade en reklamfilm om och berättade om den nya apple-grejen - iPad. En mojäng som såg ut som en rätt bred telefon men som i princip kunde allt utom just att ringa med. Andra sa en jättebred iPod touch.
Tidningen chic och brandchannel.com berättade samma historia. Chic kallar den dock för pekdator.



-"En läsplatta som man kan se på film med alltså?", tänker jag.

Aha.

Jag är inte macfrälst, även om jag ett par gånger i veckan loggar in på apple store för att om igen se om jag kan få mig själv att köpa en macbook pro på avbetalning, men jag behöver en läsplatta. Och faktum är att iPad inte kostar mycket mer än en vanlig läsplatta.
I varje fall inte om man tar den billigaste modellen för under 4000. (Folk verkar dock lite oense om priset... på Chic säger de 3775 kr för den billigaste modellen och på aftonbladet 6000... hmm. 499$ verkar dock vara priset på iPads hemsida.)

I USA verkar försäljningen sätta igång i mars någon gång. Frågan är om vi får den till Sverige innan sommarn, som aftonbladet verkar tro.

För den som är intresserad av att läsa mer om iPad - läs den här bloggen. Killen har bättre koll än de flesta tidningar.

Inga kommentarer: